Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 26 till 50 av 81
Sökningen tog 0.01 sekunder; genererades för 83 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: Akinnan
Forum: Overlock / Coverlock 2006-04-27, 12:06
Svar: 8
Visningar: 4 382
Postat av Akinnan
Tror att broderitråd är för skör för att funka...

Tror att broderitråd är för skör för att funka för overlock tyvärr. Annars hade det ju varit bra.
Forum: Overlock / Coverlock 2006-04-27, 12:05
Svar: 8
Visningar: 4 382
Postat av Akinnan
Var köper man tråden?

Ser ut som det jag är ute efter. Var har du köpt din?
Forum: Overlock / Coverlock 2006-04-26, 23:48
Svar: 8
Visningar: 4 382
Postat av Akinnan
Har för mig att det ska finnas glittertråd i...

Har för mig att det ska finnas glittertråd i silver och guld, samt tråd för dekorsöm i en massa fina glansiga färger. Jag skulle helt enkelt vilja använda tråd som ett designelement när jag syr inte...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-04-26, 22:11
Svar: 7
Visningar: 10 591
Postat av Akinnan
Bra, skickar du mail så är det ingrid@oboj.net

Bra, skickar du mail så är det ingrid@oboj.net
Forum: Overlock / Coverlock 2006-04-26, 21:56
Svar: 8
Visningar: 4 382
Postat av Akinnan
Question Var köpa lite lyxigare tråd?

Hittar inte den typen av tråd som jag sett finns i USA i Sverige. Någon som vet var man kan hitta sådant? Bor i Göteborg.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-04-26, 20:47
Svar: 7
Visningar: 10 591
Postat av Akinnan
Böcker från 40-talet

Hej, bra att du vill byta. Jag har en uppsättning från den amerikanska sidan. Jag skulle kunna bränna en cd till dig och skicka med vanlig snigelpost (under förutsättning att skivan inte är spärrad...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-04-24, 23:25
Svar: 7
Visningar: 10 591
Postat av Akinnan
Byta mönster någon?

Jag har en del mönster, så om någon vill byta går det bra. Tänker att det kan gå att ta foton eller scanna och skicka över, eller ta vanliga kopior för den delen.
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-04-19, 21:05
Svar: 7
Visningar: 10 591
Postat av Akinnan
Stickmönster från 1930-40 tal

Hej, jag söker med lykta efter stick- och virkmönster från mönsterböcker från 30 och 40 talen. Har hittat mönster som jag tycker är helt underbara. De är amerikanska och finns här...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-03-06, 22:43
Svar: 5
Visningar: 5 758
Postat av Akinnan
En sak till

En sak till, när det står vänster framstycke etc, betyder det då vänster för från mig sett dvs flickans högra framstycke?
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-03-06, 22:40
Svar: 5
Visningar: 5 758
Postat av Akinnan
Det betyder alltså...?

Åh, vad snällt!

Betyder det alltså att man totalt ska göra minskningar i sidkanten för raglan 13 ggr?
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2006-03-06, 21:22
Svar: 5
Visningar: 5 758
Postat av Akinnan
Problem Hux-Flux Jacobdals-garn 60-talet

Gör en virkad flickkappa från Jacobdals garn från 60-talet nr 1787. Jag har inte virkat så mycket förut och har kört fast. Håller på att försöka få till vänster framstycke nu.

Vad betyder:
...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2005-10-21, 08:49
Svar: 8
Visningar: 4 627
Postat av Akinnan
Men åh vad glad jag blir!

Tack snälla för det fina virkmönstret! Blev så himla glad. Ska börja direkt och virka en liten mössa till min lilla treåring.

Ingrid
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2005-10-17, 13:02
Svar: 8
Visningar: 4 627
Postat av Akinnan
Jaaa!

Åh, vad snällt! Jag väntar med spänning!

Ingrid:)
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2005-10-16, 12:57
Svar: 8
Visningar: 4 627
Postat av Akinnan
Question Virkad gammeldags barnmössa med knyt

Hej! Jag skulle vilja virka en gammeldags virkad mössa till en liten tjej typ den som Annika mfl har i Pippis Jul (om ngn vet). En söt mössa med knyt under hakan typ. Någon som har ett mönster att...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-08-17, 21:01
Svar: 6
Visningar: 5 018
Postat av Akinnan
Smile Fick svar!

Hon svarade så här (extremt snabbt svar) på Blue Gardenia:

HI,

Generally the widest part of your bust with your bra on. We do take
international orders, but there is a shipping charge.
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-08-17, 20:45
Svar: 6
Visningar: 5 018
Postat av Akinnan
Question Undrar också...

Vet någon vad som menas när det står att mönstret passar "Bust 31-1/2"?
Är det runt om brösten eller under brösten man ska mäta?
Forum: Korsetter 2005-08-10, 00:34
Svar: 1
Visningar: 7 705
Postat av Akinnan
Korsettkurs i Göteborg?

Någon som vet en bra kurs man kan gå om man vill lära sig grunderna i att sy en korsett, gärna viktorianskt inspirerade. Jag kan tänka mig att ta privatlektioner också, förutsatt att det inte är för...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2005-08-05, 23:00
Svar: 4
Visningar: 8 185
Postat av Akinnan
Hittat enkelt mönster på http://www.5rivers.org/

Hittat enkelt mönster på http://www.5rivers.org/
Forum: Tyger och tillbehör 2005-08-05, 10:24
Svar: 5
Visningar: 5 502
Postat av Akinnan
Är lite nyfiken, vad har du sytt? Funderar på...

Är lite nyfiken, vad har du sytt? Funderar på klänningar, men läst att det är mest underkläder och t-shirts som man brukar sy av interlock?
Forum: Historiskt inspirerad sömnad 2005-08-04, 18:33
Svar: 10
Visningar: 14 417
Postat av Akinnan
Lustigt, letar också precis efter detta. Hittade...

Lustigt, letar också precis efter detta. Hittade denna sidan, där kan du kanske hitta ngt.

http://lostcoasthistpatterns.com
Forum: Overlock / Coverlock 2005-07-29, 12:00
Svar: 4
Visningar: 5 764
Postat av Akinnan
http://www.uncommonthread.com/Merchant2/merchant.m...

http://www.uncommonthread.com/Merchant2/merchant.mv
Forum: Tyger och tillbehör 2005-07-28, 22:31
Svar: 13
Visningar: 7 083
Postat av Akinnan
overlock tråd iallafall

Ok, nu får vi se om jag har tur. Har beställt lyxiga (hoppas jag!) overlocktrådar. Maxilock på www.sewtrue.com

Det kostar 2.50 dollar/3000 yards ca 2700 m tror jag plus porto...

Usch, känns...
Forum: Tyger och tillbehör 2005-07-27, 09:27
Svar: 13
Visningar: 7 083
Postat av Akinnan
Var?

Var har du köpt dina tyger???
Forum: Overlock / Coverlock 2005-07-26, 22:54
Svar: 4
Visningar: 5 764
Postat av Akinnan
Woolly Nylon !!! USA

www.beaconfabric.com


Här har ni paradiset för overlockare. Tyvärr kostar det nog en del att få hem trådarna....
Forum: Tyger och tillbehör 2005-07-26, 21:52
Svar: 13
Visningar: 7 083
Postat av Akinnan
Tull & moms på textil från USA

Så här svarar Tullen.
Verkar ganska dyrt att ta hem tyg från USA tyvärr.

Hej!
Tack för ditt e-brev. Här kommer svaret på din fråga med diarienummer TV13-2005-4800.

Jag ger några exempel....
Visar resultat 26 till 50 av 81

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons