Forum: Overlock / Coverlock
2006-04-27, 12:06
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 382
|
Forum: Overlock / Coverlock
2006-04-27, 12:05
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 382
|
Forum: Overlock / Coverlock
2006-04-26, 23:48
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 382
Har för mig att det ska finnas glittertråd i...
Har för mig att det ska finnas glittertråd i silver och guld, samt tråd för dekorsöm i en massa fina glansiga färger. Jag skulle helt enkelt vilja använda tråd som ett designelement när jag syr inte...
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-04-26, 22:11
|
|
Svar: 7
Visningar: 10 591
|
Forum: Overlock / Coverlock
2006-04-26, 21:56
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 382
Var köpa lite lyxigare tråd?
Hittar inte den typen av tråd som jag sett finns i USA i Sverige. Någon som vet var man kan hitta sådant? Bor i Göteborg.
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-04-26, 20:47
|
|
Svar: 7
Visningar: 10 591
Böcker från 40-talet
Hej, bra att du vill byta. Jag har en uppsättning från den amerikanska sidan. Jag skulle kunna bränna en cd till dig och skicka med vanlig snigelpost (under förutsättning att skivan inte är spärrad...
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-04-24, 23:25
|
|
Svar: 7
Visningar: 10 591
Byta mönster någon?
Jag har en del mönster, så om någon vill byta går det bra. Tänker att det kan gå att ta foton eller scanna och skicka över, eller ta vanliga kopior för den delen.
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-04-19, 21:05
|
|
Svar: 7
Visningar: 10 591
Stickmönster från 1930-40 tal
Hej, jag söker med lykta efter stick- och virkmönster från mönsterböcker från 30 och 40 talen. Har hittat mönster som jag tycker är helt underbara. De är amerikanska och finns här...
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-03-06, 22:43
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 758
En sak till
En sak till, när det står vänster framstycke etc, betyder det då vänster för från mig sett dvs flickans högra framstycke?
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-03-06, 22:40
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 758
Det betyder alltså...?
Åh, vad snällt!
Betyder det alltså att man totalt ska göra minskningar i sidkanten för raglan 13 ggr?
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2006-03-06, 21:22
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 758
Problem Hux-Flux Jacobdals-garn 60-talet
Gör en virkad flickkappa från Jacobdals garn från 60-talet nr 1787. Jag har inte virkat så mycket förut och har kört fast. Håller på att försöka få till vänster framstycke nu.
Vad betyder:
...
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2005-10-21, 08:49
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 627
Men åh vad glad jag blir!
Tack snälla för det fina virkmönstret! Blev så himla glad. Ska börja direkt och virka en liten mössa till min lilla treåring.
Ingrid
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2005-10-17, 13:02
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 627
Jaaa!
Åh, vad snällt! Jag väntar med spänning!
Ingrid:)
|
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
2005-10-16, 12:57
|
|
Svar: 8
Visningar: 4 627
Virkad gammeldags barnmössa med knyt
Hej! Jag skulle vilja virka en gammeldags virkad mössa till en liten tjej typ den som Annika mfl har i Pippis Jul (om ngn vet). En söt mössa med knyt under hakan typ. Någon som har ett mönster att...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-08-17, 21:01
|
|
Svar: 6
Visningar: 5 018
Fick svar!
Hon svarade så här (extremt snabbt svar) på Blue Gardenia:
HI,
Generally the widest part of your bust with your bra on. We do take
international orders, but there is a shipping charge.
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-08-17, 20:45
|
|
Svar: 6
Visningar: 5 018
Undrar också...
Vet någon vad som menas när det står att mönstret passar "Bust 31-1/2"?
Är det runt om brösten eller under brösten man ska mäta?
|
Forum: Korsetter
2005-08-10, 00:34
|
|
Svar: 1
Visningar: 7 705
Korsettkurs i Göteborg?
Någon som vet en bra kurs man kan gå om man vill lära sig grunderna i att sy en korsett, gärna viktorianskt inspirerade. Jag kan tänka mig att ta privatlektioner också, förutsatt att det inte är för...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2005-08-05, 23:00
|
|
Svar: 4
Visningar: 8 185
|
Forum: Tyger och tillbehör
2005-08-05, 10:24
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 502
|
Forum: Historiskt inspirerad sömnad
2005-08-04, 18:33
|
|
Svar: 10
Visningar: 14 417
|
Forum: Overlock / Coverlock
2005-07-29, 12:00
|
|
Svar: 4
Visningar: 5 764
|
Forum: Tyger och tillbehör
2005-07-28, 22:31
|
|
Svar: 13
Visningar: 7 083
overlock tråd iallafall
Ok, nu får vi se om jag har tur. Har beställt lyxiga (hoppas jag!) overlocktrådar. Maxilock på www.sewtrue.com
Det kostar 2.50 dollar/3000 yards ca 2700 m tror jag plus porto...
Usch, känns...
|
Forum: Tyger och tillbehör
2005-07-27, 09:27
|
|
Svar: 13
Visningar: 7 083
Var?
Var har du köpt dina tyger???
|
Forum: Overlock / Coverlock
2005-07-26, 22:54
|
|
Svar: 4
Visningar: 5 764
Woolly Nylon !!! USA
www.beaconfabric.com
Här har ni paradiset för overlockare. Tyvärr kostar det nog en del att få hem trådarna....
|
Forum: Tyger och tillbehör
2005-07-26, 21:52
|
|
Svar: 13
Visningar: 7 083
Tull & moms på textil från USA
Så här svarar Tullen.
Verkar ganska dyrt att ta hem tyg från USA tyvärr.
Hej!
Tack för ditt e-brev. Här kommer svaret på din fråga med diarienummer TV13-2005-4800.
Jag ger några exempel....
|