Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 26 till 31 av 31
Sökningen tog 0.00 sekunder; genererades för 101 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: Freke
Forum: Tyger och tillbehör 2010-03-03, 11:02
Svar: 13
Visningar: 11 744
Postat av Freke
Fjällpulkekapell

Har en gammal fjällpulka som är i desperat
behov av nytt kapell. Det gamla är i bomullstyg,
med öljetter och snörning. Tänkte använda det som
mall till det nya, men skulle vilja ha ett bra tyg....
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-02-02, 18:21
Svar: 9
Visningar: 9 858
Postat av Freke
Jag tänkte genast på sk. ridvantar, även om du nu...

Jag tänkte genast på sk. ridvantar, även om du nu
inte ville göra vantar. När man rider håller man tyglarna
mellan ring och lillfingret, Att ha rena fingervantar blir
ofta kallt, så man kan ha...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-02-01, 13:37
Svar: 3
Visningar: 4 629
Postat av Freke
Thumbs up Tack för hjälpen, tyckte att jag tittat runt ...

Tack för hjälpen, tyckte att jag tittat runt
här på sidan men den tråden hade jag missat!
Hittade ett mönster som verkar bra och enkelt på
www.textilhantverk.ifocus.se . Nu ska jag fram med...
Forum: Stickning/Virkning/ Andra garntekniker 2009-02-01, 09:20
Svar: 3
Visningar: 4 629
Postat av Freke
Spiralvridna sockar

Är på jakt efter mönster till sockar
som är stickade som en tub, men i en
sorts resårstickning, tror jag, så att
ett vridet mönster uppstår. Helst i barn-
storlek. Vad jag hört ska dessa sitta...
Forum: Tyger och tillbehör 2009-01-28, 13:23
Svar: 8
Visningar: 15 225
Postat av Freke
Tack för tipsen! Raka sömsmånerna,anväder man...

Tack för tipsen!
Raka sömsmånerna,anväder man vanlig rakhyvel?För att det inte ska bli för tjokt och bulligt kan jag tro...
Vågar man ge sig på pälsen med symaskinen?
Allt jag hittat på nätet om...
Forum: Tyger och tillbehör 2009-01-27, 21:24
Svar: 8
Visningar: 15 225
Postat av Freke
Hur sy i päls...

Har fått en förfrågan om att sy en "filt/överkast" i rävpäls.
Jag har aldrig sytt i äkta päls förrut.
Tacksam för tips och ideer!
Visar resultat 26 till 31 av 31

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons