Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-23, 00:47
|
|
Svar: 8
Visningar: 5 876
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-22, 17:04
|
|
Svar: 2
Visningar: 5 186
Kavaj/jacka
Tack, perfekt! Varje gång jag är på biblioteket har jag tänkt gå dit och rita av
mönster! /hälsningar M
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-22, 14:00
|
|
Svar: 2
Visningar: 5 186
Mönster till kavaj eller jacka
Har så länge tänkt SY en kavaj eller typ jacka.
Men jag vill gärna försöka hitta eller själv göra ett mönster (som min ekonomi är skral). Behöver jag sprätta upp någon redan sydd kavaj. Är det svårt...
|
Forum: Leverantörsforum
2006-03-21, 09:22
|
|
Svar: 9
Visningar: 4 690
Hej, Egypten
Jag har varit i Egypten. Jag vet ju inte vart du skall? Men troligen Kairo. Egyptisk bomull är berömd för sin kvalitet i världen. Men jag uppfattar att du är ute efter att köpa annat tyg till "fest"....
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-16, 21:09
|
|
Svar: 9
Visningar: 5 847
Tack,
Aina. Tack, det är underbart att nu veta hur jag kan göra!
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-16, 15:32
|
|
Svar: 9
Visningar: 5 847
vruk
Oj,det hade jag själv aldrig kunnat tänka på!
Tack för hjälpen/kram Marta vruk
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-15, 23:37
|
|
Svar: 9
Visningar: 5 847
Vruk
ja, jag trodde det. Men OM jag sprättar.
(om jag nu är försiktig) Syr jag bara ihop min dotters byxor (orginal) och vips! så kan hon använda dem igen? eller?
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-15, 21:39
|
|
Svar: 9
Visningar: 5 847
Mönster av favoritbyxan?
undrar om jag behöver sprätta upp favoritbyxan?
eller räcker det att försöka rita av mönstret
änndå? Detta är en liten byxa min 9-åriga dotter använder varje dag! Mycket enkel, men änndå svårt
att...
|
Forum: Allmänt forum
2006-03-11, 08:28
|
|
Svar: 10
Visningar: 26 706
Syntet
Tack Alvan, butiken i Gamla Stan skall stänga, allting 50-80% (men redan utplockat i fredags) i
trängselkaos hittade jag detta tyg (kan kanske
fråga butiken vad tyget består av i efterhand).
Tack...
|
Forum: Allmänt forum
2006-03-10, 23:03
|
|
Svar: 10
Visningar: 26 706
Färga Syntet?
hej, jag har presic idag köpt ett syntettyg, nu
undrar jag om detta går att färga? Det var en sån
galen riktigt skrik gul färg. Hjälp, varför köper jag sådant kan jag undra i efterhand? Går det att...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-10, 20:55
|
|
Svar: 5
Visningar: 2 519
Pyjamas
Hej, det blev ett par jättefina korta pyjamsabyxor (i ett annat tyg). Tyget nu kommer ifrån en Egyptenresa ( i flanell, mycket pyjamas).
Vill gärna sy en slags jacka, vet inte om tycget räcker? Jag...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-10, 18:22
|
|
Svar: 5
Visningar: 2 519
xxxx
Tack, för svar. Jag gör en "bad"rock i stället!
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2006-03-09, 20:48
|
|
Svar: 4
Visningar: 8 054
Sy på maskin på kvällen?
Hej, jag undrar en sak. Jag bor i ett äldre hus,
som är mycket lyhört. Hur är det med att sy? Går det att sy på kvällstid? Någon som vet?/kram V
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-09, 20:46
|
|
Svar: 5
Visningar: 2 519
Pyjamas
ja, nu har jag klippt till ett mönster. Men jag vill ha ett randigt tyg "ränder på längden" men
tyget är böjbart åt andra lädden: meningen man
skall sy ränderna på tvären. Vad skall jag göra?
|
Forum: Maskinbroderi
2006-03-09, 19:22
|
|
Svar: 7
Visningar: 4 964
Husqvarna Embrodery?
Är ny på detta. Men jag gick in på Husqvarna
sida och såg att man kan på maskin brodera själv!
Vad är Husqvarna Embodery? Är det en speciell
maskin man behöver, data? Program? Kan någon hjälpa...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-03-09, 17:05
|
|
Svar: 5
Visningar: 2 519
|
Forum: Quiltning
2006-03-03, 22:45
|
|
Svar: 4
Visningar: 1 401
Tack,
Hanne!
Tack, Vad härligt! jag tror inte så många i sverige sitter med kartonger. Jag förstår dig nu,
jag skall fortsätta med kartonger även för resten. Jag skall gå in och titta på din länk,
många...
|
Forum: Quiltning
2006-03-02, 23:38
|
|
Svar: 4
Visningar: 1 401
stjärnor och kartonger?
har envisats med att försöka sy ett lapptäcke
med stjärnmönster för hand. Detta har bara blivit liggande - jag fattar inte hur jag skall göra?
Jag har sytt stärnor med hjälp av kartong, så jag
har...
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-02-16, 21:32
|
|
Svar: 15
Visningar: 9 028
blus
Tack, vänligen. Nu har jag mönster.
MVH Marta V
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-02-14, 22:45
|
|
Svar: 15
Visningar: 9 028
Blus me puff
Jag var igentligen ute efter en rundad hals med
snöre som går att dra åt i rundningen av hals?
Hälsningar
Marta V
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-02-14, 22:41
|
|
Svar: 15
Visningar: 9 028
Blus me puff
Tack, men undrar hur ni brukar göra? Ritar ni av
mönstret där /eller är det så att ni betalar för
ett mönster? (jag tyckte nästan att det räckte att titta på de små bilder som visades för att...
|
Forum: Tyger och tillbehör
2006-02-14, 00:30
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 683
Väska?
Går de att sy väska, typ marimekko med ditt tyg?
Marta V
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2006-02-13, 22:15
|
|
Svar: 15
Visningar: 9 028
Skjorta/blus med lite puff
Jag vill sy en skjorta (heter det blus?) med
rund hals och kort ärm med lite puff. Men jag har
inget mönster. Är det någon som vet hur jag ska
tänka/göra?
Me vänliga hälsningar
Marta V
|
Forum: Quiltning
2006-02-13, 10:59
|
|
Svar: 6
Visningar: 1 609
silvertrå
Ja,det var något som jag själv tänkte på, tack, va
bra att veta viktigt med nålen.
Marta V
|
Forum: Quiltning
2006-02-12, 19:55
|
|
Svar: 6
Visningar: 1 609
tråd silver
Vad du gör mig glad nu, jippi. Det kommer bli
så snyggt!
|