Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 26 till 50 av 83
Sökningen tog 0.01 sekunder; genererades för 89 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: vruk
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-23, 00:47
Svar: 8
Visningar: 5 876
Postat av vruk
Burda på Stockholms stadsbibliotek?

Vet någon om Stockholms stadsbibliotek (odenplan)
har Burda? Finns tyvärr inte på mitt lokala bibliotek./Vruka
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-22, 17:04
Svar: 2
Visningar: 5 186
Postat av vruk
Kavaj/jacka

Tack, perfekt! Varje gång jag är på biblioteket har jag tänkt gå dit och rita av
mönster! /hälsningar M
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-22, 14:00
Svar: 2
Visningar: 5 186
Postat av vruk
Mönster till kavaj eller jacka

Har så länge tänkt SY en kavaj eller typ jacka.
Men jag vill gärna försöka hitta eller själv göra ett mönster (som min ekonomi är skral). Behöver jag sprätta upp någon redan sydd kavaj. Är det svårt...
Forum: Leverantörsforum 2006-03-21, 09:22
Svar: 9
Visningar: 4 690
Postat av vruk
Hej, Egypten

Jag har varit i Egypten. Jag vet ju inte vart du skall? Men troligen Kairo. Egyptisk bomull är berömd för sin kvalitet i världen. Men jag uppfattar att du är ute efter att köpa annat tyg till "fest"....
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-16, 21:09
Svar: 9
Visningar: 5 847
Postat av vruk
Tack,

Aina. Tack, det är underbart att nu veta hur jag kan göra!
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-16, 15:32
Svar: 9
Visningar: 5 847
Postat av vruk
vruk

Oj,det hade jag själv aldrig kunnat tänka på!
Tack för hjälpen/kram Marta vruk
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-15, 23:37
Svar: 9
Visningar: 5 847
Postat av vruk
Vruk

ja, jag trodde det. Men OM jag sprättar.
(om jag nu är försiktig) Syr jag bara ihop min dotters byxor (orginal) och vips! så kan hon använda dem igen? eller?
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-15, 21:39
Svar: 9
Visningar: 5 847
Postat av vruk
Mönster av favoritbyxan?

undrar om jag behöver sprätta upp favoritbyxan?
eller räcker det att försöka rita av mönstret
änndå? Detta är en liten byxa min 9-åriga dotter använder varje dag! Mycket enkel, men änndå svårt
att...
Forum: Allmänt forum 2006-03-11, 08:28
Svar: 10
Visningar: 26 706
Postat av vruk
Syntet

Tack Alvan, butiken i Gamla Stan skall stänga, allting 50-80% (men redan utplockat i fredags) i
trängselkaos hittade jag detta tyg (kan kanske
fråga butiken vad tyget består av i efterhand).
Tack...
Forum: Allmänt forum 2006-03-10, 23:03
Svar: 10
Visningar: 26 706
Postat av vruk
Färga Syntet?

hej, jag har presic idag köpt ett syntettyg, nu
undrar jag om detta går att färga? Det var en sån
galen riktigt skrik gul färg. Hjälp, varför köper jag sådant kan jag undra i efterhand? Går det att...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-10, 20:55
Svar: 5
Visningar: 2 519
Postat av vruk
Pyjamas

Hej, det blev ett par jättefina korta pyjamsabyxor (i ett annat tyg). Tyget nu kommer ifrån en Egyptenresa ( i flanell, mycket pyjamas).
Vill gärna sy en slags jacka, vet inte om tycget räcker? Jag...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-10, 18:22
Svar: 5
Visningar: 2 519
Postat av vruk
xxxx

Tack, för svar. Jag gör en "bad"rock i stället!
Forum: Allmänt om symaskiner 2006-03-09, 20:48
Svar: 4
Visningar: 8 054
Postat av vruk
Sy på maskin på kvällen?

Hej, jag undrar en sak. Jag bor i ett äldre hus,
som är mycket lyhört. Hur är det med att sy? Går det att sy på kvällstid? Någon som vet?/kram V
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-09, 20:46
Svar: 5
Visningar: 2 519
Postat av vruk
Pyjamas

ja, nu har jag klippt till ett mönster. Men jag vill ha ett randigt tyg "ränder på längden" men
tyget är böjbart åt andra lädden: meningen man
skall sy ränderna på tvären. Vad skall jag göra?
Forum: Maskinbroderi 2006-03-09, 19:22
Svar: 7
Visningar: 4 964
Postat av vruk
Husqvarna Embrodery?

Är ny på detta. Men jag gick in på Husqvarna
sida och såg att man kan på maskin brodera själv!
Vad är Husqvarna Embodery? Är det en speciell
maskin man behöver, data? Program? Kan någon hjälpa...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-03-09, 17:05
Svar: 5
Visningar: 2 519
Postat av vruk
Pyjamas till 9-åring?

Eller en hel, även med jacka också? Är det någon som har mönster? /kram V
Forum: Quiltning 2006-03-03, 22:45
Svar: 4
Visningar: 1 401
Postat av vruk
Tack,

Hanne!
Tack, Vad härligt! jag tror inte så många i sverige sitter med kartonger. Jag förstår dig nu,
jag skall fortsätta med kartonger även för resten. Jag skall gå in och titta på din länk,
många...
Forum: Quiltning 2006-03-02, 23:38
Svar: 4
Visningar: 1 401
Postat av vruk
stjärnor och kartonger?

har envisats med att försöka sy ett lapptäcke
med stjärnmönster för hand. Detta har bara blivit liggande - jag fattar inte hur jag skall göra?
Jag har sytt stärnor med hjälp av kartong, så jag
har...
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-02-16, 21:32
Svar: 15
Visningar: 9 028
Postat av vruk
blus

Tack, vänligen. Nu har jag mönster.

MVH Marta V
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-02-14, 22:45
Svar: 15
Visningar: 9 028
Postat av vruk
Blus me puff

Jag var igentligen ute efter en rundad hals med
snöre som går att dra åt i rundningen av hals?

Hälsningar


Marta V
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-02-14, 22:41
Svar: 15
Visningar: 9 028
Postat av vruk
Blus me puff

Tack, men undrar hur ni brukar göra? Ritar ni av
mönstret där /eller är det så att ni betalar för
ett mönster? (jag tyckte nästan att det räckte att titta på de små bilder som visades för att...
Forum: Tyger och tillbehör 2006-02-14, 00:30
Svar: 3
Visningar: 3 683
Postat av vruk
Väska?

Går de att sy väska, typ marimekko med ditt tyg?
Marta V
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2006-02-13, 22:15
Svar: 15
Visningar: 9 028
Postat av vruk
Skjorta/blus med lite puff

Jag vill sy en skjorta (heter det blus?) med
rund hals och kort ärm med lite puff. Men jag har
inget mönster. Är det någon som vet hur jag ska
tänka/göra?

Me vänliga hälsningar

Marta V
Forum: Quiltning 2006-02-13, 10:59
Svar: 6
Visningar: 1 609
Postat av vruk
silvertrå

Ja,det var något som jag själv tänkte på, tack, va
bra att veta viktigt med nålen.

Marta V
Forum: Quiltning 2006-02-12, 19:55
Svar: 6
Visningar: 1 609
Postat av vruk
tråd silver

Vad du gör mig glad nu, jippi. Det kommer bli
så snyggt!
Visar resultat 26 till 50 av 83

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons