Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Sök i forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visar resultat 26 till 50 av 76
Sökningen tog 0.01 sekunder; genererades för 90 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: Singer-Marta
Forum: Allmänt forum 2008-07-26, 22:38
Svar: 5
Visningar: 5 570
Postat av Singer-Marta
RE:

BZ.
Tack för ditt svar. Jag skall nu prova. Mycket blir aldrig av, bara liggande. Nu skall jag äntligen klä om kontorsstolen. Tack! Vi hörs kanske av igen.

M V H

Singer-Marta:)
Forum: Allmänt forum 2008-07-26, 22:38
Svar: 5
Visningar: 5 570
Postat av Singer-Marta
RE:

BZ.
Tack för ditt svar. Jag skall nu prova. Mycket blir aldrig av, bara liggande. Nu skall jag äntligen klä om kontorsstolen. Tack! Vi hörs kanske av igen.

M V H

Singer-Marta:)
Forum: Allmänt forum 2008-07-26, 01:10
Svar: 5
Visningar: 5 570
Postat av Singer-Marta
Tack, för ditt svar! Jag ritade av & sedan...

Tack, för ditt svar!
Jag ritade av & sedan slängde jag tygstycket
(som det var gammalt & dammigt). Det borde bli bra, som jag har mönstret (dessvärre var jag nog lite slarvig, som det inte funkade...
Forum: Allmänt forum 2008-07-25, 20:56
Svar: 5
Visningar: 5 570
Postat av Singer-Marta
Sy om ryggstöd till stol?

Hej.
Jag har en kontorsstol som jag skall klä om (har jag tänkt mig). Ryggstödet är format efter kroppen, likt ett utdraget mjukt U. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas sy detta. Risken är att tyget...
Forum: Allmänt forum 2008-07-18, 11:53
Svar: 0
Visningar: 3 480
Postat av Singer-Marta
Syr madrassöverdrag, uppstått ett problem!

Jag har sytt överdrag till en madrass i tre delar (som tre olika dynor) Jag har sedan sytt band 3 st
till kortsidorna för att knyta ihop madrassdelarna.
När jag nu knyter hamnar delarna alldeles...
Forum: Kläder 2008-07-18, 11:35
Svar: 6
Visningar: 5 539
Postat av Singer-Marta
Re:

Jag har sytt tidigare år, (varje gång innan kollo)
Hur sy linningen? För resåren? (Jag äger ingen overlock, skall investera i en tror jag, för jag saknar en sådan!

M V H

Det blev inga shorts,...
Forum: Kläder 2008-07-16, 20:19
Svar: 6
Visningar: 5 539
Postat av Singer-Marta
RE:

Tack, alla är så verkligen hjälpsamma här i detta forum : ) Jag skall försöka! Shortsen skall inte sitta tajt, (tänkte rita av mönster av andra byxor som passar henne) Tack!

M V H

Vrukna,...
Forum: Kläder 2008-07-16, 19:22
Svar: 6
Visningar: 5 539
Postat av Singer-Marta
Sista minuten?!

Min dotter skall på Kollo, jag hittar dessvärre inga shorts till henne! Undrar hur lång tid shorts tar att sy? Jag börjar med en kjol i kväll
(som hon även behöver : ) Jag har svårt att planera,...
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-07-04, 10:13
Svar: 3
Visningar: 3 055
Postat av Singer-Marta
RE:

Tack. Jag fick en black- out. Började sy tidigt på
morgonen. Nu är jag snart klar. Tack, nu är jag
säker och skall försöka komma ihåg detta!

Singer-Marta
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-07-04, 10:13
Svar: 3
Visningar: 3 055
Postat av Singer-Marta
RE:

Tack. Jag fick en black- out. Började sy tidigt på
morgonen. Nu är jag snart klar. Tack, nu är jag
säker och skall försöka komma ihåg detta!

Singer-Marta
Forum: Allmänt forum 2008-07-04, 09:32
Svar: 3
Visningar: 26 325
Postat av Singer-Marta
Ja, en rektangel blev det. Annars funkade det...

Ja, en rektangel blev det. Annars funkade det inte.
Madrassen är byggd av tre delar. En stor madrass som
jag själv klippt i tu. Jag har gjort snören att binda ihop delarna med. Lättare när barnen...
Forum: Allmänt forum 2008-07-04, 07:40
Svar: 3
Visningar: 26 325
Postat av Singer-Marta
RE:

Hej Hopp.
Jag är inte heller expert. Men jag kom på att jag inte behöver klippa ut rektanglar. Jag använder allt
i ett tygstycke! Syr först ihop hörnen -som i en
tygkasse 2. sedan syr jag ihop...
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-07-04, 06:26
Svar: 3
Visningar: 3 055
Postat av Singer-Marta
Symaskinsnålen?

Hur sätter jag i symaskinsnålen när jag byter nål?
Platta sidan emot mig eller nålens runda sida emot mig. Minns inte regeln?

M V H

Singer-Marta
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion 2008-07-03, 21:29
Svar: 6
Visningar: 6 090
Postat av Singer-Marta
RE:

Alvan. Du är snabb, och säkert sytt klart kjolen.
Jag tycker det ser ut som om vänstra sidan är separerad, som en detalj på sydd i efterhand!

Singer-Marta:)
Forum: Allmänt forum 2008-07-03, 21:24
Svar: 3
Visningar: 26 325
Postat av Singer-Marta
Hur sy eget madrassöverdrag

Hej!
Min dotter skall på kollo, och skall ha med liggunderlag, de sover i en stor sal. Jag har kollat överallt efter bra luftmadrasser, tillslut kom min dotter på att jag vill ha en vanlig madrass....
Forum: Kläder 2008-06-28, 16:27
Svar: 3
Visningar: 5 622
Postat av Singer-Marta
Tack, för ditt svar! Ättika i sköljvattnet? Hur...

Tack, för ditt svar! Ättika i sköljvattnet? Hur mycket och hur sätter jag i det?

M V H
Forum: Kläder 2008-06-27, 16:27
Svar: 3
Visningar: 5 622
Postat av Singer-Marta
Popplin - kappa -färg

Hej,
jag undrar, hittade en kappa i vanlig sådant material (tyvärr är lapp bortklippt) som tunnt
beige vanlig kappa, en slags halvlång kappa med
metalltryckknappar på sidorna. Den är gammal, kan...
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-02-24, 22:26
Svar: 2
Visningar: 3 369
Postat av Singer-Marta
Skall prova i morgon!/Tack för svar! Singer-Marta

Skall prova i morgon!/Tack för svar! Singer-Marta
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-02-24, 12:00
Svar: 2
Visningar: 3 369
Postat av Singer-Marta
Plastpåse?

Hej!

Kan man jag sy material som svart plastsäck
(soppsäck) på symaskinen? Jag undrar om jag
förstör nålen eller maskinen (det vill jag inte
göra? Funkar det överhuvudtaget tror ni?

M vh
...
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-02-19, 09:01
Svar: 7
Visningar: 7 538
Postat av Singer-Marta
Tack för ditt svar! Skall försöka sätta mig in i...

Tack för ditt svar! Skall försöka sätta mig in i detta!

MVH

Singer-Marta:)
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-02-19, 08:36
Svar: 7
Visningar: 7 538
Postat av Singer-Marta
Tack för ditt svar. Jag tänkte sedan själv att ...

Tack för ditt svar. Jag tänkte sedan själv att
tråd måste ha betydelse såklart! Tack! men vad menas med alt 2 - då har de betydelse var tråden hamnar!? Varför har inte första alternativet
lika?...
Forum: Allmänt om symaskiner 2008-02-18, 21:25
Svar: 7
Visningar: 7 538
Postat av Singer-Marta
Jeanssömmar

Hej!
JEANSSÖMMAR.Hur får man dem att se ut som i butik?
De blir väl lätt "hemmasytt" känsla!? Dessvärre
kanske jag behöver uppdatera min symaskin. Jag har den gamla sorten rak o zick-zack söm...
Forum: Allmänt om symaskiner 2007-08-29, 20:21
Svar: 3
Visningar: 3 815
Postat av Singer-Marta
Smile Hej.

Hej.
Tack för svr! Jag har precis tänkt om. Tänker spara till en rejäl 4-trådig overlock med sömn på ovan.
M
V
H

Marta
Forum: Allmänt om symaskiner 2007-08-27, 23:28
Svar: 3
Visningar: 3 815
Postat av Singer-Marta
Overlock 500 Spänn

HITTADE EN begagnad SINER OVERLOCK MED 3 trådar för 5oo kronor? Är det någonting att köpa? Jag behöver råd skall titta på den i morgon?! Har aldrig haft råd och samtidigt drömt om en overlockmaskin!...
Forum: Kläder 2007-07-09, 14:54
Svar: 6
Visningar: 7 341
Postat av Singer-Marta
Sicksacka i efterhand?

Tack! Ni har här lärt mig att sick-sacka i efterhand.
Jag hade ingen aning om att man kunde göra så!?
Tack!!!!!Alla!!!
Visar resultat 26 till 50 av 76

 

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons