Forum: Allmänt forum
2008-07-26, 22:38
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 570
RE:
BZ.
Tack för ditt svar. Jag skall nu prova. Mycket blir aldrig av, bara liggande. Nu skall jag äntligen klä om kontorsstolen. Tack! Vi hörs kanske av igen.
M V H
Singer-Marta:)
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-26, 22:38
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 570
RE:
BZ.
Tack för ditt svar. Jag skall nu prova. Mycket blir aldrig av, bara liggande. Nu skall jag äntligen klä om kontorsstolen. Tack! Vi hörs kanske av igen.
M V H
Singer-Marta:)
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-26, 01:10
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 570
Tack, för ditt svar!
Jag ritade av & sedan...
Tack, för ditt svar!
Jag ritade av & sedan slängde jag tygstycket
(som det var gammalt & dammigt). Det borde bli bra, som jag har mönstret (dessvärre var jag nog lite slarvig, som det inte funkade...
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-25, 20:56
|
|
Svar: 5
Visningar: 5 570
Sy om ryggstöd till stol?
Hej.
Jag har en kontorsstol som jag skall klä om (har jag tänkt mig). Ryggstödet är format efter kroppen, likt ett utdraget mjukt U. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas sy detta. Risken är att tyget...
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-18, 11:53
|
|
Svar: 0
Visningar: 3 480
Syr madrassöverdrag, uppstått ett problem!
Jag har sytt överdrag till en madrass i tre delar (som tre olika dynor) Jag har sedan sytt band 3 st
till kortsidorna för att knyta ihop madrassdelarna.
När jag nu knyter hamnar delarna alldeles...
|
Forum: Kläder
2008-07-18, 11:35
|
|
Svar: 6
Visningar: 5 539
Re:
Jag har sytt tidigare år, (varje gång innan kollo)
Hur sy linningen? För resåren? (Jag äger ingen overlock, skall investera i en tror jag, för jag saknar en sådan!
M V H
Det blev inga shorts,...
|
Forum: Kläder
2008-07-16, 20:19
|
|
Svar: 6
Visningar: 5 539
RE:
Tack, alla är så verkligen hjälpsamma här i detta forum : ) Jag skall försöka! Shortsen skall inte sitta tajt, (tänkte rita av mönster av andra byxor som passar henne) Tack!
M V H
Vrukna,...
|
Forum: Kläder
2008-07-16, 19:22
|
|
Svar: 6
Visningar: 5 539
Sista minuten?!
Min dotter skall på Kollo, jag hittar dessvärre inga shorts till henne! Undrar hur lång tid shorts tar att sy? Jag börjar med en kjol i kväll
(som hon även behöver : ) Jag har svårt att planera,...
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-07-04, 10:13
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 055
RE:
Tack. Jag fick en black- out. Började sy tidigt på
morgonen. Nu är jag snart klar. Tack, nu är jag
säker och skall försöka komma ihåg detta!
Singer-Marta
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-07-04, 10:13
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 055
RE:
Tack. Jag fick en black- out. Började sy tidigt på
morgonen. Nu är jag snart klar. Tack, nu är jag
säker och skall försöka komma ihåg detta!
Singer-Marta
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-04, 09:32
|
|
Svar: 3
Visningar: 26 325
Ja, en rektangel blev det. Annars funkade det...
Ja, en rektangel blev det. Annars funkade det inte.
Madrassen är byggd av tre delar. En stor madrass som
jag själv klippt i tu. Jag har gjort snören att binda ihop delarna med. Lättare när barnen...
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-04, 07:40
|
|
Svar: 3
Visningar: 26 325
RE:
Hej Hopp.
Jag är inte heller expert. Men jag kom på att jag inte behöver klippa ut rektanglar. Jag använder allt
i ett tygstycke! Syr först ihop hörnen -som i en
tygkasse 2. sedan syr jag ihop...
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-07-04, 06:26
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 055
Symaskinsnålen?
Hur sätter jag i symaskinsnålen när jag byter nål?
Platta sidan emot mig eller nålens runda sida emot mig. Minns inte regeln?
M V H
Singer-Marta
|
Forum: Mönster och mönsterkonstruktion
2008-07-03, 21:29
|
|
Svar: 6
Visningar: 6 090
RE:
Alvan. Du är snabb, och säkert sytt klart kjolen.
Jag tycker det ser ut som om vänstra sidan är separerad, som en detalj på sydd i efterhand!
Singer-Marta:)
|
Forum: Allmänt forum
2008-07-03, 21:24
|
|
Svar: 3
Visningar: 26 325
Hur sy eget madrassöverdrag
Hej!
Min dotter skall på kollo, och skall ha med liggunderlag, de sover i en stor sal. Jag har kollat överallt efter bra luftmadrasser, tillslut kom min dotter på att jag vill ha en vanlig madrass....
|
Forum: Kläder
2008-06-28, 16:27
|
|
Svar: 3
Visningar: 5 622
|
Forum: Kläder
2008-06-27, 16:27
|
|
Svar: 3
Visningar: 5 622
Popplin - kappa -färg
Hej,
jag undrar, hittade en kappa i vanlig sådant material (tyvärr är lapp bortklippt) som tunnt
beige vanlig kappa, en slags halvlång kappa med
metalltryckknappar på sidorna. Den är gammal, kan...
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-02-24, 22:26
|
|
Svar: 2
Visningar: 3 369
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-02-24, 12:00
|
|
Svar: 2
Visningar: 3 369
Plastpåse?
Hej!
Kan man jag sy material som svart plastsäck
(soppsäck) på symaskinen? Jag undrar om jag
förstör nålen eller maskinen (det vill jag inte
göra? Funkar det överhuvudtaget tror ni?
M vh
...
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-02-19, 09:01
|
|
Svar: 7
Visningar: 7 538
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-02-19, 08:36
|
|
Svar: 7
Visningar: 7 538
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2008-02-18, 21:25
|
|
Svar: 7
Visningar: 7 538
Jeanssömmar
Hej!
JEANSSÖMMAR.Hur får man dem att se ut som i butik?
De blir väl lätt "hemmasytt" känsla!? Dessvärre
kanske jag behöver uppdatera min symaskin. Jag har den gamla sorten rak o zick-zack söm...
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2007-08-29, 20:21
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 815
Hej.
Hej.
Tack för svr! Jag har precis tänkt om. Tänker spara till en rejäl 4-trådig overlock med sömn på ovan.
M
V
H
Marta
|
Forum: Allmänt om symaskiner
2007-08-27, 23:28
|
|
Svar: 3
Visningar: 3 815
Overlock 500 Spänn
HITTADE EN begagnad SINER OVERLOCK MED 3 trådar för 5oo kronor? Är det någonting att köpa? Jag behöver råd skall titta på den i morgon?! Har aldrig haft råd och samtidigt drömt om en overlockmaskin!...
|
Forum: Kläder
2007-07-09, 14:54
|
|
Svar: 6
Visningar: 7 341
Sicksacka i efterhand?
Tack! Ni har här lärt mig att sick-sacka i efterhand.
Jag hade ingen aning om att man kunde göra så!?
Tack!!!!!Alla!!!
|