Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-31, 10:35   #16
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Synd om er som inte kan åka till Symässan. För mej blir det som sagt första gången med en mässa bara för sytokiga! Vi får väl försöka referera våra olika intryck för er sedan och hoppas ni kan komma nästa gång! Jag håller mina båda tummar då jag fortfarande är i ett störtförkyllt läge! Mvh René
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 08:40   #17
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
På bättringsväg

Hej alla! Vill bara berätta att nu börjar jag bli bättre efter en ordentlig förkylning, har inte vågat hoppas på att jag skulle orka gå. Så i em ska jag fixa en orange knapp med säkerhetsnål och någongång mitt på dagen i morgon åker jag in till Symässan i Malmö! Det blir spännande att se ifall någon annan är där samtidigt så vi får säga "hej"! Så vi ses kanske i morgon! Hälsar René
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 10:26   #18
Soderstjerna Soderstjerna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 2
Jag ska dit på lördagen.
Tyvärr är shoppingbudgeten obefintlig så jag ska mest se och lära. Jag är nybörjare och hoppas att symässan ska ge viss överblick i syendets snåriga värld. En sykunnig vännina följer med som "expertkommentator" och har lovat att ta väl hand om mig...
Soderstjerna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 10:49   #19
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Hej Sara! Det där med budget tror jag att många av oss måste tänka på! Men precis som du säger så att lära sig och att få inspiration, det är ju en stor del. Att sy är ju också ett sätt att spara pengar för många, så var det när jag hade mina barn små! Nu längtar jag efter en ny maskin, men måste vänta lite till. Men titta kan man alltid och lära av andras erfarenheter blan maskiner så länge!
Vi ses kanske i morgon!

Mvh rené
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 19:08   #20
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Hej! Nu har jag varit på Symässan! Riktigt mysigt, massor med inspiration! Tyvärr så precis när sambon aviserade sin ankomst utanför entrén med bilen, såg jag på håll en person med en relativt stor orange knapp! Och jag hade inte möjlighet att springa dit och prata. Synd! Annars såg jag inga fler knappar under de ca 2 timmar jag promenerade runt. Flera undrade och tyckte det var en smart idé med knappen. Var det någon av er som fick "napp"? Hur som helst fick jag ju en hel del med mej hem, en vadd som var lite tjockare och realtivt styv till nästa väska, en Flowerloom som jag tyckte var en kul grej, knappar??? och annat smått samt flera mysiga tygbitar förstås. Så till nästa symässa eller liknande, får vi fortsätta träffas här, vilket jag tycker är så kul, det också!
Nu ska jag snart iväg och jobba (natt) så nu blir det inte mer sytt förän i morgon, håller på med lite gardinerjag vill ha upp!
Mvh René
PS.Sambon köpte en ny dator, fast inte där!
Bifogade bilder
 
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 19:18   #21
EvaHNordin EvaHNordin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 8
Tjänare!
Har nu precis kommit hem från Malmö. Jag hade ganska så stor röd/orange knapp, så det var kanske mig du såg. Jag träffade en annan sysidanmedlem, så vi stod och pratade en liten stund. Inne på mässan var jag så inne på att titta på alla saker, så då hade jag inte ögon för något annat. Nu ska jag testsy mina nya brodér- och quilttrådar.
Hälsningar Eva Nordin
EvaHNordin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-05, 23:24   #22
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det var jag som pratade med Eva utanför entrén. Typiskt att det skulle vara just i en rökpaus. Inne på mässan syntes inte till någon. Min knapp var visserligen liten, men som min man sa: Jag hade ju min korsettväska, och den känner väl någon igen i alla fall.Tyckte det fanns massor att inspireras av. Önskade att kassan hade varit större. Min dotter köpte ett flerfärgat tyg, som vi just klippt till en dansklänning. Tanken är att hon ska sy denna själv, med min hjälp.Köpte även div. pärlor, som jag ska göra ett band av till min cowboyhatt. Linedansen har avslutning på Tisdag, så jag tänkte ha fixat det till dess.Lyckades hitta ett vitt tyg, som jag ska göra haklappar av. En del småmönstrade små tygbitar blev det också.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 08:19   #23
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Oh vad jag blir avis på er som kommit dit Jag åkte på en flyttstädning igår (sonens) men tänkte jaja en dag imorgon oxå men då åkte vi på barnvakts jobb istället Inte något av mina barnbarn denna gång annars hade jag ju tagit med o åkt Ja ja får väl drägla över era andras berattelser o vänta till hösten
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 14:54   #24
Rene Rene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 72
Stackars dej, Meg!

Ibland är det svårt att säga nej, speciellt det där med att hjälpa till med barnpassning! Och så blev det då ingen symässa fär dej och man behöver ju komma ifrån och få lite till livs ibland. Så nästa gång måste du! Men en sak ska du veta, dina saker inspirerar mej lika mycket. Visst fick jag idéer och inspiration i Malmö, men att sitta och titta på dina täcken, lyfter mej de andra 364 dagarna om året. Så är det nog för många av oss, det är därför vi är här!
Så vi hörs säkert snart igen!
Mvh René

Senast redigerad av Rene den 2008-04-06 klockan 15:25.
Rene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-06, 19:05   #25
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Re: Stackars dej, Meg!

Citat:
Rene skrev:
, dina saker inspirerar mej lika mycket. Visst fick jag idéer och inspiration i Malmö, men att sitta och titta på dina täcken, lyfter mej . Mvh René
Hu vad jag rodnar Kul att man kan peppa iaf o ja det kommer mer mässor det vet jag ju men denna ligger ju liksom på "rätt" sida Sverige för mig om man säger så fuskigt att dom har två i Stockholm...... Ja ja vad är en bal på slottet.... Men det hade varit kul o träffa andra likasinnade oxå
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons