Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-23, 09:41   #11
HelenR HelenR är inte uppkopplad

Du är inte "falsk" som tänker på det som varit ibland, det är naturligt. Ingen vill väl mista alla sina trevliga minnen, oavsett vem de är relaterade till?! Däremot är det viktigt att också kunna vara i "här och nu" och glädjas åt det som är bra och roligt i ditt nuvarande förhållande. Efersom ni varit ihop så länge och är förlovade finns de säker mycket som är bra i ditt nuvarande förhållande. Är du inte "här och nu" utan hela tiden tänker på det förflutna finns en risk att du blockerar dig för att bra som händer just nu. Ibland funkar det att göra något så enkelt som att lista allt som är positivt, och förvånas över hur mycket det är.
Mitt råd är att du inte kontaktar ditt ex. Har han samma tankar som du hör han av sig, annars inte. Samma gäller hans mamma, tyvärr. Båda delarna kan leda till förvirring och osäkerhet hos både dig och ditt ex och du kan må ännu sämre. Jag hade jättebra kontakt med mitt ex föräldrar och vi gillade verkligen varandra. Efteråt har vi ingen medveten kontakt, men när vi "springer på varan" på stan eller så blir vi ömsesidigt glada och pratar en stund. Det räcker och känns bra.
Jag återkommer till att prata med nån du känner väl. Kan du inte ringa nån gammal väninna? Eller också utveckla relationen med någon ny väninna (där du bor nu) genom att berätta om detta och be om råd?
Jag känner med dig men känner också att du fixar detta. Att dela med sig som du gör här är jättebra!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat