Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-13, 09:43   #11
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad

Har inte loggat in här sedan jag själv skrev i början på mars. Till Elisabeth vill jag säga, sy det du själv tycker, vi har riktlinjer som gör att det är öppet och fritt. Det står "bakgrunden BÖR vara himmelsfärgad - ljusblå, beige eller vit och förgrunden grön eller liknande - om man vi nu vill ha gräs dvs." Det lilla ordet BÖR betyder att det är något som BÖR vara, inte SKALL VARA! Viss skillnad. Vill man sedan göra bikupor, igloo, eiffeltorn, afrikansk hydda, slott eller vad som helst är det fritt fram t.o.m med en natthimmel/stjärnhimmel är det öppet att göra, eftersom det faktiskt står BÖR!

Skall blocken bli helt personliga vill det också till att man inte styr och ställer för mycket. Storleken på blocken och temat "hus" är dock fastställt och överenskommet. That´s it!

För mitt vidkommande så är det ok med mörkare himmel eller natthimmel eller stjärnhimmel och vilka sorters "hus" som helt. Jag skulle nog faktiskt uppskatta om jag verkligen fick 16 helt olika block, istället för 16 block som känt sig styrda efter ordet "bör". Vitsen med en vänskapsquilt är ju att det är 16 olika personer och deras personligheter, som skall komma fram i de olika blocken.

Jag är fortfarande i "funderartagen" har ändrat och haft mig åtskilliga gånger, just nu har jag fyra olika varianter som jag står och väljer emellan, eftersom det är fråga om en helthetsbild och dit har jag ännu inte nått. Jag kommer också att sy ett prov först om jag verkligen tycker att det var det jag var ute efter och sist men inte minst kan ro iland så många block, med alla detaljer!
lillepuh är inte uppkopplad