Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-11, 13:53   #6
bookia bookia är inte uppkopplad

Jag har faktiskt alltid haft för vana att göra en sån där provlapp, särskilt i början av min stickningskarriär då min stickfasthet varierade lite huller om buller.
I detta fall struntade jag i att göra en provlapp eftersom hon som äger garnaffären valde ut garnet till mig och sa att den skulle passa så jag litade på henne. Jag är mest förvånad över hur stor diff det blev. Jag hade nog kunnat köpa att jag fick till storlek för 3-6mån, men att det blev större än det största storleken hade jag verkligen inte förväntat mig. Och ja, jag har tittat rätt i paranteserna, det var ju inte så svårt eftersom jag valde minsta storleken och alltså bara behövde titta på den första siffran.

Men jo, jag borde nog skriva av instruktionerna så jag inte råkar göra fel. Det fick jag göra med ett virkprojekt där jag skulle virka ett fönsterbrädalöpare från en gammal bok. Instruktionerna där var helt ologiska, men jag fick hjälp med tolkning här på forumet och skrev om instruktionerna och det blev väldigt mycket lättare efter det.
bookia är inte uppkopplad   Svara med citat