ichigo: ditt svar får mig att le. Stort. Be inte om ursäkt för att du babblar, ditt svar engagerar mig och får mig att längta efter att få börja sy på något som inte ger mig en kal fläck på skallen av alla avslitna tussar. Tack för både engagemang och bra tips. Jag kan ju ingenting så jag är helt utelämnad till er som orkar svara mig och annan information jag hittar på forumet.
bila: tack så jättemycket för tipset! Tyvärr har jag inte möjlighet att åka på någon av dem.
Min tanke är att hitta en maskin i slutet av augusti för sen är det dags att börja på vinterkläder och skor till hundarna. Hoppas på att kunna hitta något tills dess.
Men jag skippar mer och mer mina tidigare tankar på en Janome Easy Jeans eller Husqvarana Viking Emerald 116 som jag blivit rekommenderad av andra, ej på det här forumet. Jag läser allt ni skriver och förhoppningsvis får jag tillräckligt på fötterna för att hitta känslan vad jag behöver. Och att jag hittar ett ställe i närheten som säljer begagnade, servade maskiner av bra kvalitet.
Tack också EsNadisys för dina inlägg, jag uppskattar ärliga råd.
|