Jag köpte söta kökshanddukar som jag tvättade så de krympte. Sen tog jag underlägg som jag brukade men konturerna blev helt utanför mönstret för att tyget på något sätt flyttade sig. Jag använde även fix-funktionen men det hjälpte inte. Så tänkte jag att det påstrykbara till trikå borde göra att det inte flyttar sig. Det var helt ok till vanliga broderier där baksidan täcks av tråd och man bara tar bort allt runt broderiet. Men på Redworks blir det ju bara konturer. Så det är det jag menar med alla "påstrukna bitar"! Dåligt förklarat! :-( Jag har ännu inte provat att tvätta handduken för att se om de lossnar av sig själv. Antar att man får hjälpa dem av men det kanske är lite lättare. Jag satt med ett julbroderi en gång och pillade bort alla bitar, de var så små, sen dess har jag inte provat igen. Men nu ska jag göra som Birgit föreslaget så hoppas jag det löser sig. :-)
Tack för din hjälp, Lillith, så kul att få hjälp och förslag när man kör fast! Har inga kurser bakom mej eller någon jag känner som broderar på maskin så det är så bra att kunna bolla med alla här om sina problem!
|