Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-14, 01:50   #13
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Jag tolkar dina utklippta delar och bilden på den färdiga hättan som att den längre kanten på dom högra delarna på din bild stämmer överens med framkanten på själva hättans delar. Så att delen med rynket sitter "framför" resten av hättan när det är ihopsytt sen.
Det hade förklarat varför hättan känns lite grund nu och hade förmodligen gett en bättre vinkel på dom långa snibbarna, som jag antar ska fästas mot knytbandet, för att ge en fin övergång däremellan och lite form på hättan, så den sluter till under hakan.
Men det är ju bara en gissning. Oj, vad man önskar att det fanns bilder på dom färdiga plaggen ur lite fler vinklar, ibland.

Vill också skjuta in att det inte är ovanligt att gamla mönster saknar beskrivningar, har beskrivningar som är väldigt luddiga och kortfattade eller att mönsterdelar behöver justeras.
Nu vet jag inte hur det är med just det här mönstret, men det mesta som AP säljer är just reproduktioner av gamla mönster, ibland med en nyskriven beskrivning och ibland med en beskrivning som är översatt från till exempel franska. Några påståenden om att mönstren skulle vara renskrivna och testkörda finns inte.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat