Citat:
ichigo skrev:
Självklart vet jag att hemsymaskin och industrisymaskin är olika saker, men det här med att hålla det basic och att det är skitbra på att göra det..
Att ställa in trådspänningen kan man också göra själv så att det blir optimalt för varje grej man gör.  Nej inte bara över, utan också undertråden.
Men det är nästan snarast förbjudet nu för tiden att ställa in undertrådspänning. Snacka om att dumförklara människor.
|
he he, jag har behövt ställa om min undertråd några gånger. Den pyttelilla skruven kan ju faktiskt förändra sitt läge och då behöver man ju faktiskt tajta till den lite. det är ett aber när undertråden inte stämmer. tog mig evigheter av funderande innan jag begrep detta. Efter ett kort samtal med min rep fick jag veta hur man gör.
Håller helt med om att det skulle vara underbart att köra en maskin som bara funkar utan att checka manualen jämt.
föresten kan man köra sicksack på industrimaskiner? Trodde det bara fanns sådana med enbart raksöm och sådana med enbart sicksack. Har för mig min tapetsörlärare nämnde detta ngn gång.