Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-23, 17:47   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Usch, usch, usch, usch!

Precis som alla här sagt, man kan ju ha ärvt det eller så är man från en annan stad där det är för långt att åka till. Eller så har man köpt beg en gammal en från 50-talet kanske?

Enligt honom verkar det som att man ska hålla sig till det märket han säljer, och köpa det senaste och bara av honom och ingen annan.

Vad har hänt med servicekänslan? Om man färdas tillbaka i tiden ca 50 år sedan så skulle det vara självklart att de vill göra service på din symaskin och du ifrågasätts inte om du vill hålla på din gamla symaskin. Tror jag, jag var ju inte med då.

Nu ska allt vara plast och ska bytas ut var 5:e år eller något ditåt. allt, allt. Inte repareras nej utan bara byta ut rakt av eller på sin höjd byta ut delar där man beställer nya delar från märket och kanske är det därför det inte går så bra.... Men då kanske det är märket ifråga som är problemet och inte säljaren? Kanske är det så att säljaren är i princip bakbunden när leverantören vägrar skicka ut delar för slutkunden har köpt det utifrån kanske?

Då säger jag USCH BLÄ till leverantörer också!

Det är bra att du tagit upp det här på sysidan. Jag tycker nästan att vi borde ha en svarta lista här så vi alla bojkottar då förstår de och också leverantören att det inte går att göra såhär.
Vi har ju tidigare uppmanat till att bojkotta Janome för deras regelvidriga beteende som bryter mot EU-regler. Men det kanske inte uppmärksamats mycket nog för folk fortsätter med att köpa Janome ändå...

Att man ska kräva att närmaste butiken ska göra garantiärenden för en maskin du köpt från UK är fel det håller jag med om helt och hållet. Men att gubben grinar och surar för att folk köper online och vägrar göra service (betald sådan) är USCH BLÄ! Lever de på 80-talet eller?! Vi är redan på 2010-talet och vi köper gärna online! Vi kvinnor (mestadels alltså) är inte dumma!!!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat