Citat:
listrid skrev:
Jag antar att du menar hack för att markera - inte för att kurvorna ska bli fina vid bysten? Om det är markeringshack du menar så klipps de ju inte som ett V, utan bara som ett litet klipp 0,5 cm in på sömsmånen! De är ovärderliga: Hacken ska ju ligga mot varann och det är lätt att vända fel på delar annars. Jag syr just nu en aftonklänning där delarna till livet nästan är identiska, så "tvåhacken" bredvid varandra räddade mig från ett totalt bryt!
Du kan ju kritmarkera om du vill, men då måste du vara extra noga att få hacket på det undre tyget på exakt samma plats! Så det bästa är nog, tycker jag, att du biter ihop och klipper dina små klipp!
Men om du menar hack för att sömmarna ska svänga fint räcker det också om du bara klipper ett litet klipp, eller som jag har gjort ibland använder taggsaxen!
|
JOjag menar mest när man får klippa hack runt svängar. Ibland så bulkar det fast man hackat så så är det svårt att bara klippa ett enkelt inklipp (inte ett v då)
Men om det fanns ett verktyg eller något skulle man hellre ha någon sån för att underlätta detta moment?
Som man kanske förstår så vill jag gärna veta om det är någon mer som skulle vilja ha något sådant. Håller på med en fundering kring det och håller på med ta fram något som kan fungera i de här situationerna för att underlätta. ville veta vad de som kan sådant här tycker. Ifall det fanns ett verktyg som kunde det,
skulle man vilja ha det?
det är ju klokt att få en åsikt från er här som ju håller på med att sy!
för mig är detta en moment som jag skulle vilja göra snabbare.
hej hopp ha en trevlig dag! NU ska jag gå och klippa hack!! blä