Citat:
Demaluc skrev:
....Men när jag sedan började brodera så hopade sig problemen t ex undertråd upp,frotteöglor på ovansidan mm.Dessutom så kan den inte ta så många färger, splittar mönster, lägger dem i oordning om du har delat dem och inte döpt om dem, samt att minnet i maskinen är litet och du måste hela tiden tömma och föra in igen via usb-kabel eller om du inte har Windows98, via rsb232-kabel vilket tar ännu längre tid...
|
Hej!
Jag känner egentligen inte alls igen det här som Marie skriver. Janomen broderar hur fint som helst och kan visst ta många färger, den lägger broderierna i ordning efter hoop-storlek, splittar inga mönster osv. Husqvarnas disketter är ju passé, som alla borde förstå, och det är väl betydligt lättare att göra broderiet i datorn och trycka på en knapp för att föra över det till symaskinen. Det går på ett par sekunder, så särskilt lång tid tar det inte, som Marie skriver. Jag har absolut inga problem med att tömma maskinen på mina hemgjorda saker, eftersom de finns på plats i datorn och jag sällan syr exakt samma broderi mer än en gång. Janomes Digitizer är dessutom det absolut bästa stygnsättningsprogrammet har vi kommit fram till nu

. Det är lätt att använda och går mycket fort att stygnsätta något, som ni förstår, ni som beställt broderier av mig. Att det dessutom direkt från Digitizer går att skicka broderiet till symaskinen oavsett vilket format det har, gör inte saken sämre. Jag kan alltså öppna en PES-fil i Digitizer och skicka till symaskinen utan att först konvertera till JEF.
Tack för omtanken om Johan, han kom förresten hem igår, och mår nu bättre. Han måste dock fortsätta medicineringen ett bra tag och får inte återvända till skolan förrän han är helt bra. Vi har dessutom skrivit och påtalat problemet för skolsköterskan, så vi får se om det blir någon förändring.
Hälsningar
Gunilla