Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-13, 22:11   #26
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Vi har samma el som i England men kanske bättre standard sett till elinstallation, så det skulle nog snarare fungera bättre här än där.

Bara kontakten som skiljer sig. Den medföljande adaptern är bra tycker jag eftersom den är mycket liten och smidig att den knappt märks. När man satt i kontakten så ser man bara 1 cm av adaptern.

En intressant sak med kontakten är att inuti den engelska kontakten sitter det säkring eftersom engelska elsystemet är så dålig. haha! Men för oss är det ju bara bonus. Dubbelt skydd.

Men till min brodyrmaskin bytte jag sladd istället eftersom det är exakt en vanlig datorsladd, sådana kan man köpa för en 50-100 lapp kanske i datoraffärer.

Och till SMD, jag tycker nog att man ska stödja lokala butiker, så om det bara skiljer sig några hundralappar ska man nog köpa lokalt. Men om det skiljer sig tusenlappar så kanske det inte känns lika värt och kanske inte är lika lätt pruta bort lokalt, då är SMD jättebra. SMD är också bra om man bor så att man inte bor nära butik som säljer just det märket. Då "måste" man ändå skicka per post.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat