Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-16, 01:09   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det är nog så att det är i Alingsås. Jag minns att de hette Sybehörsbutiken o låg på kyrkogatan först, det gillade jag bäst eftersom jag älskar spets o sånt smått skit och tyckte att det var så bra som komplement till Knapp-Carlsson på samma gata. Sen la butiken ner och jag saknade dem stort. Efter ett tag fick jag veta att de hade öppnat i Bellevue, och bytt namn till MG-tyger med profil på trikåtyger. Jag blev lite ledsen över att man bytt profil, men insåg att tygerna är bra o prisvärda. Sen försvann de IGEN och ja som det är nu, onlinebutik endast och lagerförsäljning i Alingsås vid överenskommelse.

Jag har planer på att åka dit nu snart, eventuellt i slutet av månaden. Får bara se till att tajma rätt med att be någon köra mig dit och att få tid som passar båda dem och oss. Jag har sett så fina tyger på mässan tidigare men inte haft pengar nog att köpa. Och jag tycker att det är knepigt att köpa online speciellt när det är småusla bilder och absolut ingen angivelse om skala på trycket. (t.ex. hur breda ränderna är, hur stora blommorna är på tyget, osv)

Lapptäckstyger går ju bra att köpa online eftersom det är ungefär samma tyg det allihopa så man bara behöver skala. Men övriga tyger blir svårt... Kvalité? Hur det faller? Hur det känns.. Tjockt, tunt? strävt, lent, blankt, matt, ja ni förstår nog vad jag menar. Speciellt om man ska köpa någonting som man ska sy ihop med något annat tyg/material!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat