Korsstygnsbokstäver?
Kan någon bidra med mönster på korsstygnsbroderade bokstäver? Gärna både versaler och gemener
|
Du har inte tillgång till gamla hederliga märkböcker? Sedan så finns även biblioteket, handarbete ligger under avdelning Q om jag inte minns helt fel.
Om jag hittar mina märkböcker i flyttkaoset så ska det inte vara några större problem att kopiera mot kopiering- och portokostnad. |
Tips på bok
:o Hej, ICA-förlaget gav ut en bok 1987 som hette "Nya märkboken" Bibbi Lassas Jonsson ISBN 91-534-1048-3 som du kan ha tur att hitta på bibliotek eller antikvariat.
MVH Marie-louise |
Går det inte skriva ut på datorn? Alltså vanliga bokstäver fast man skriver ut dom på ett rutat papper?
|
:o den här boken har du minst 14 olika stilar att välja i bara korsstygn. Det finns säkert fler böcker med fler varianter. Samtidigt finns det upphovsrätt på boken så den får inte plagieras hur som helst.Men visst kan man självklart göra eget mönster på rutat papper
MVH Nappe |
Jag har ärvt en del gamla märkböcker, de är tryckta på 50-talet. Både till korsstygn och andra stygnsätt, bottensömmar etc. Det finns även några danska häften, det står "Sammenträcksmönstre" på dem, är det samma som bottensöm eller?? De danska är utgivna av Clara Wäver, de svenska är mestadels S Lawergren.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:20. |