installationsproblem
Nu har jag fått ta över min mans dator. Äntligen tillåts jag ha över 36 GB. Allt har funkat. Alla mina brodyrer finns kvar på mappar. MEN jag kan inte få min vip embroidery att funka. Jag har installations skivorna och jag har dongel. Det går utmärkt att installera men när jag ska starta programmet så säger den att det går inte köra programmet för att dongeln saknas. Jag har xp som operativsystem. Jag har provat sätta i dongeln både före och efter att jag startat datorn, jag har också provat att sätta i den före installationen och i installationen när programmet säger till mig.Hur jag än gör så får jag upp samma ruta om att dongeln saknas. Hur gör jag?? Jag vill ju få igång mina program snarast möjligt:confused:
|
Har fått liknande fråga men vet inte om det var lösningen. Men det är värt att pröva.
På sidan: http://www.emnetsoftware.com/faq/pfa...sp?language=EN kan du läsa i en pdf-fil lite olika saker som man kan ha problem med. A24 och A28 verkar vara mest relevanta för din fråga. Antingen är det att dongeln inte får tillräckligt med ström eller så är den inte igenkänd av operativsystemet. För att komma till denna sida går man www.pfaffusa.com väljer Customer Service väljer Software Help Det har för det mesta ingen betydelse om det är Pfaff eller Husqvarna för det är samma program. Jag har alltid haft Pfaff VipEmbroidery men laddat ner uppdateringar från Husqvarna. På Husqvarna är det svårt att hitta någon hjälp så där är Pfaffsidan bättre men man måste välja den globala eller amerikanska. Monica |
Tyvärr.. Jag var inne ock kollade på pdf filen. Gjorde precis som det stod. Där visade det sig att dongeln fungerar utmärkt och att operativsystemet känner igen den, men den går inte ihop med programmen jag får fortfarande upp samma ruta.
|
Nu har det äntligen löst sig. Jag fick fixat det per telefon. Nu återstår "bara" att sortera från dom tillfälliga mapparna till det nya vip. Underbart att alla programen äntligen uppför sig exemplariskt. Tack monika för att du försökte:)
|
Skulle gärna vilja veta vad du gjorde.
Ibland ringer man mig och frågar så det kan vara bra att veta. Monica |
Hej Jag är nyfiken på hur du gjorde då jag har samma problem. Trulsan
|
Jag ska helt ärligt säga att jag har ingen aning. Det var min man som tog tag i det med en kompis per telefon eftersom han är bättre på dator än vad jag är, och när han gjorde det så funkade alltihop. Han vet inte vad som gjorde att det plötsligt funkade och inte jag heller så jag har tyvärr inget svar att ge er.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11. |