Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Project Runway-diskussion (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=9761)

ichigo 2007-06-20 22:15

Project Runway-diskussion

Hej!

Jag tänkte att vi kunde diskutera avsnitter av Project Runway? Det vore ju roligt.

Över till dagens avsnitt..
Jag tycker det var lite dumt att genomgående kalla hundarna för accessoar. Kanske det var sagt med ironi, men överhuvudtaget idén med att klä hundar är dumt. :(

Sen blev jag lite besviken över att sportiga tjejen, jag är dålig på namn, åkte ut. Tyckte inte att hennes verk var SÅ dålig. Enkel ja, men inte dåligt.. Istället tycker jag att Angela eller vad hennes namn är, hon med "glansglittermonstret" till kjol och "bikiniöverdel", den där med för kort kjol och glittrig, borde åka ut istället... Så ful kreation.

Jag tror min favorit är han som vägrade klä ut hunden (nej inte för att han vägrade klä ut hunden) för jag tycker det är roligt med veckat runt halsen och kjolen.

LillaHon 2007-06-20 23:25

jag tycker som du!

Älskar den där serien. Skulle vilja se mer av när och hur de syr.

Gillade oxå killen som vägrade kla sin hund - han hade ju en point med att det räckte med halsbandet. Sedan att han var arrogant - men jössös, annars blir det ju inte TV.

Angela borde åkt ut.

Missade vem det var som vann! Vem?

Gillar allra minst snorkfröken som är värd för programmet *hahah*

ichigo 2007-06-20 23:51

Var det inte Uli som vann? Hon som hette nåt tyskt.
Men jag kan ha fel.

Jag stör mig på alla i juryn förutom Vera Wang som åtminstone ler. Men hon kanske bara är gästdomare.
:rolleyes:

Jag skulle INTE kunna vara med. Jag tål inget alls och de är bland de värsta domare jag sett. (och vilken stress också.. jag tar typ minst 1 vecka på mig för att göra nåt enkelt från eget mönster) Visserligen tittar jag knappt på dokusåpor alls, så det finns säkert värre domare.

Lysmaskan 2007-06-21 03:57

Uli Herzner hette hon som vann.

Hittade denna sida, där det står lite om deltagarna, om någon vill läsa.

http://www.tv3.se/index.php?option=c...51&Itemid=1432

Älskar detta program, men ofta missar jag det men igår såg jag hela... det är bara såååå bra.

ichigo 2007-06-21 04:29

Jag tycker att de borde ha mer av när de skapar, syr, och så. vad gör personen just nu...ochså det
"tråkiga" titta på hela processen.. problem med symaskin? Visa, åtgärdas det?

/ok jag har drucit vin o flunnar rubt,,,;D

avsl0203 2007-06-21 06:42

Jag ska här inte argumentera huruvida jag tycker man ska klä ut djur eller ej. De fick i uppdrag att klä hund och deras matte och hitta på en story bakom det hela. Jag känner då att Keith Michael misslyckades totalt genom att vägra designa något till hunden.

Sedan vet jag att media är otroligt duktiga att vinkla som de själva vill. De klipper ihop flera dagars filmande till en timma och ja då är det enkelt att vinkla det som händer som man vill.

Jag tycker det var hårfint vem som skulle vinna mellan Alison Kelly och Uli Herzner. Alisons vita outfit var vacker och genomtänkt medan Alisons var härligt kreativ och lekfull.

Jimipe 2007-06-21 06:53

Hon som åkte ut, hennes outfit för hunden var ju jättefin. Jag tycker mest att det var synd att hon inte gjorde klart den matchande jackan till tjejen hon sa att hon nästan var klar med. Men att åka ut, nej så dålig var hon inte.

Angelas däremot, usch. För mycket, för pråligt, för omatchad, för tja, naket. Med en historia om ett konstläger för 6-åringar. Det passar inte riktigt och det såg fruktansvärt ut. Hon som åkte ut, visst hennes klänning var enkel, men den var åtminstone fin. Angelas kläder såg bara fuktansvärda ut.

avsl0203 2007-06-21 09:56

Jag är så nyfiken på att se vem det är som bröt mot reglerna och blir hemskickad på grund av det i nästa avsnitt. Inte alltid man längtar efter onsdagar :)

Jimipe 2007-06-21 10:04

Joo... Jag blev väldigt väldigt nyfiken både på vem det var och vad denne hade gjort. Tyvärr är jag borta i två veckor, men man kan väl spela in sådana viktiga program? :P

Rubicon 2007-06-23 23:27

Jag är en sån hemsk människa som har laddat ner alla avsnitten å sett dem. Ni har mkt spännande avsnitt å intriger å se framemot.
Kan bara säga att det var min favorit som vann utan att förstöra det för er. =)

hepatica88 2007-06-27 11:41

Jag gillade Bradley´s hundoutfit mest.
Han hade ju bara en krage på hunden och det var grymt gulligt. Som ett halsband fast lite mer. Gillar inte det här med prinsessklänningar, hattar skor och grejer :S Det märktes ju tydligt att hundarna inte vill ha det på sej.
Näe jag gillade isf kragen och hoodien mest :)

Noe 2007-06-27 12:00

Äntligen onsdag! Är jätte-effektiv med allt som ska göras på onsdagar så att jag kan kolla i lugn och ro klockan 21 på trean!
Jag tycker att dommarna är lite tråkiga. De klankar ner på andras stil, fast de vill ha tag på någon med en personlig stil !:confused: Jag gillade tjejen som åkte ut förra veckan jätte-mycket. Men men, smaken är som baken...delad!

Jezjovsjtjina 2007-06-27 20:58

Vad hände ikväll?

Jag har inte haft tillgång till teve idag och jag dööör, vad var det som hade hänt som var som hemskt? Berätta, berätta, berätta.

ichigo 2007-06-27 21:39

4 team om 3 personer var skulle göra 3-delars outfit för en klädeskedja (macy tror jag) som skulle serieproduceras senare.

Keith tror jag det var, sparkades ut ur serien för att han hade sy/mönsterböcker vilket tydligen var emot reglerna (oj, jag skulle inte kunna rita mönster själv från huvudet, haha!)

hatobjektet angela gick det tydligen bra för. hon blev teamledare och hennes lag vann. Jag tror det är tack vare hennes teammedlemmar som kunde sy bättre samt stoppa angelas dumma idéer. (dessa jäkla rynkade runda saker) men visst, resultat blev ganska ok.

Jag är inte överens med juryn om sämsta kreationen.. jag tycker den med anoraken och alltförvågadslits-kjol är sämst. tycker att den rosa poloklänningen var småsöt trots allt. (inte att jag skulle tänka mig ha den)

Jag märker att jag inte är engagerad nog att komma ihåg alla deltagares namn (som t.ex. i Top Model brukar jag kunna namnen på de flesta) utan jag intresserar mig mer i det de gör.. skulle gärna vilja se mer av det produktiva...skulle nog vara bättre om programmen var på 1,5 eller 2 timmar var. ;) Se mer på när de syr och så.

avsl0203 2007-06-28 06:55

Jag blev glad jag när Keith åkte ut. Ja jag störde mig på hur de visade att han betedde sig. Med det menar jag att han framstår som en översittare som såg sig själv som gud och alla andra som hans undersåtar som aldrig gjorde något bra.

Jag gillade bägge kreationerna som hade bäst poäng. Tror nästan att de inte kunde valt Alisons och Jeffreys kreation som vinnare då Keith varit teamledare och skapare av outfitten de färdigställde.

Håller med ichigo om att sämsta inte åkte ut. För den andra "sämsta" var värre enligt mig då den inte höll ihop som en tredels outfit. Vilket faktisk Bonnies gjorde om än något kanske som de sa omordern.

Avslut0801 2007-06-28 12:07

Jag tycker att det är lite konstigt att det är lagkaptenerna som alltid sitter lösast när deras lag förlorar. De får liksom ta skulden, fast att deras design valdes ut framför de andra lagmedelmmarnas. Då borde de ändå vara "bättre", om ni fattar vad jag menar.

Sen kan man ju fråga sig hur de sågade plaggen kunde väljas ut från början om de nu var så omoderna. Vi får inte se så mycket av själva urvalsprocessen, men den måste ha tagit mer än 10 sekunder i verkligheten, så det borde ju ha framgått att Bonnie (?) skulle sy en polotröja, men sen hette det "Vem bär polotröja nu?".

LillaHon 2007-06-28 12:54

Bonnie

Obegripligt varför Bonnie åkte ut. Hon blev ju vald till teamleader med de skisser hon visade. Plaggen visade ju på pricken vad hon hade skissat. Borde varit hennes fördel när hon jmf med den grymt fula kjolen med slits (eller hade de spruckigt upp?)

Juryn är så dåååålig!!!!!!!! Man måste ge kritik med udd och glimt (som görs i flera andra liknande program med samma koncept).

ichigo 2007-07-05 03:11

Dagens, eller nej det har ju hunnit bli torsdag, så gårdagens avsnitt var intressant! För mig i alla fall. Så mycket roligare än tidigare projekt och det är jätteroligt att se hur de lyckat med att "kopiera" stilikoner.

Och jag håller med juryn nu, konstigt nog, haha. :)
Synd att Twiggy inte blev bra för jag tycker om Twiggys stil under den tiden hon var störst. Resultatet blev ju helt galet. Men ännu värre är förstås Chers kläder... Vad 17 tänkte han med?! :D

Tidigare skulle jag nog inte tycka så, men nu blev min favorit samma som vinnaren av tävlingen, pam grier. :) Shortsen blev ju fina, lyckat ändring. (och jag är alltid impad över när de lyckas få byxor o såna att passa fint, de har ju inte mönster!)

Och vad jobbig Angela var i syrummet, paja för andra med symaskin och sen gå bort utan att fixa. :P Hatar såna smygare!

avsl0203 2007-07-05 06:23

Nej nej nej.. jag var så trött å snurrig igår att jag helt enkelt glömde bort att det var onsdag å Project Runway. Satt vid symaskinerna istället. Vad handlade gårdagens program om? Vad skulle de göra och vem vann å så vem åkte ut?

ichigo 2007-07-05 06:57

Tror han heter Bradley.. Den lille killen med krulligt hår o skägg.

solinde 2007-07-05 09:39

Jag tyckte också att det var ett toppenavsnitt igår. Kul att modellerna fick lite att säga till om också (fast jag tyckte lite synd om de två som lottades ut). Jag tyckte faktiskt om alla kläderna, utom just Bradleys Cher-kläder som var rysliga. Han kommenterade ju visserligen i början av programmet att han inte hade någon koll på kändisar, men det var ju inte bara fel till Cher utan fult och illasittande.

Twiggy-kläderna tyckte jag också om, även om de kanske inte passade till Twiggy.

avslutad081031 2007-07-06 17:55

Jag gillade verkligen inte varken dräkten till Madonna eller den moderna Marilyn-klänningen, den första tror jag inte Madonna hade tagit på sig och den andra satt verkligen fult över midja och stuss.

Vinnaren hade verkligen gjort en fantastiskt snygg dress och helt rätt!

avslutad141023 2007-07-07 08:39

ja men såå rosa

välskräddat absolut men iiii rosa på vuxna är verkligen hemskt
en 3 årig tjej ok, men iiiiiii så gräsligt...

jag är mest farsinerad av hållbarheten, undar hur hållbara desa blixtsnabba plagg är, eller räknas det bara för en show lixom
monroe klänningen såg hopsnörd uto inte så välskräddad

men kul ärdet att titta på

ichigo 2007-07-07 10:24

Cerise skulle nog se helt smaklös på en vit kvinna, men på mörk afrikansk kvinna ser det jättefint ut tycker jag i alla fall. :)

Hållbarheten är säkert jätteusel, haha! Jag tror att så länge det håller länge nog för att kunna gå på catwalk så är det ok för dem..

solinde 2007-07-07 18:14

Apropå att de slänger ihop grejerna så snabbt, så noterade jag att killen som vann svedde tygkanterna på de rosa shortsen med tändare, var det för att slippa sicksacka/overlocka eller? :confused:

ichigo 2007-07-07 18:21

Säkert, smälte istället.

Men, om man är i tidspress och kraven inte innefattar hållbarhet så skiter man förstås i det. Förståeligt. Jag är också säker på att de använder t.ex. fel trådsfärg när de syr också, i alla fall inuti plaggen... Det är inte ofta man ser annat än vitt i maskinerna.

Ja, kravet är nog att man ska kunna bära plagget på catwalken o visa upp det. Fint yttre. Designtävling, utseendemässigt. Inte sömnadstävling det här inte.

Noe 2007-07-25 21:47

Kollade ni idag eller? Tyckte synd om Angela. Hon kanske är udda, men hon har i alla fall personlighet. Jeffery är en sån slitstövel... Bara för det kommer han säkert att vinna! Vassa armbågar brukar ha den effekten.
Jag hejar på Michael.
Tycker det är roligt att man inte alltid får se plaggen på trådsmala modeller. Plötsligt är det kanske inte så enkelt med perfekt passform och att välja plagg som passar figuren, hi hi.

avslutad081031 2007-07-25 21:52

Tyvärr får man väl erkänna att det inte bara är en tävling utan med ett ganska stort inslag av dokusåpa - dvs "intressanta" profiler får lite försprång för att det skall bli "bättre tv". :(

ichigo 2007-07-26 07:39

Jag vet inte.. jag stör mig fortfarande på Angela, men detso mer på Vincent nu. han är fast i 80-talet. Se bara på fodralklänningen han gjorde vid återvinningsavsnittet... Så typiskt 80-tals dekorationer!

Michael är nog min favorit för han verkar hygglig.

AnnaB 2007-07-26 08:08

Jag funderade på en sak när jag såg programmet igår. De fäste band eller tejp på provdockorna. Jag antar att det hade med mönsterkonstruktion att göra på något sett, men vet någon mer än så? Alltid kul att lära sig något nytt...

Avslut0801 2007-07-26 11:07

Jag håller också på Michael, han gör snygga kläder och verkar dessutom så trevlig. Men vad synd jag tyckte om Kayne då! Visserligen var hans kläder inte så lyckade (minst sagt, trots att Elvis är min idol), men ändå...

Sen tycker jag att det är tråkigt att de lämnade Manhattan, att programmet spelas in där tycker jag är halva grejen.

avslutad081031 2007-07-26 19:13

I första säsongen står det i slutet av varje program, jag citerar:

"The judges considered both their scores and input from the Producers and Bravo in reaching their elimination decisions."

Det betyder alltså att annat än designerns talang eller design vid just den tävlingen spelar in om huruvida personen skall bli eliminerad eller ej... lite synd.

AnnaB 2007-07-27 07:10

Jo, jag har också sett det där och tyckt det var trist. Jag tror att det förklarar varför en del knäppgökar/lustigkurrar går vidare så långt i varje säsong. Det ska göra bra tv helt enkelt. Något som jag själv nog inte håller med om...

avsl0203 2007-08-15 21:21

Oj vad det var spännande att titta på dagens avsnitt. Satt och hummade.. hurrade och hejade på deras framfart och ideer alldeles för mig själv. Att sedan få höra domarnas åsikter och tänk de har om de fyra var intressant. Tyvärr så har jag missat en hel del av de senare avsnitten. Hur som helst så ska det bli trevligt att få se vad de skapar för kreationer att visa upp på visningen. Å så får man snällt vänta i två veckor på vad det blir, spännande :) Kan Laura få en tillräckligt stor variation på sina coctailklänningar, kan Uli få till fler snygga spännande plagg som inte är samma samma, Har Michael insett sin starka sida, och kan Jeffrey hålla sig till det sofistikerade råa?

vulnevia 2007-08-15 21:25

Du får vänta TRE veckor, nästa vecka är det fotboll, veckan efter ska dom sitta och tråkprata allihopa som var med, veckan efter är det väl sista avsnittet :(

avsl0203 2007-08-15 21:26

Nej vad säger du är det bata prat nästa gång.... Det var jag inte beredd på jag trodde nästa avsnitt var det sista.

vulnevia 2007-08-15 23:40

Nä, det ska ju vara ett sånt där då dom går igenom allt och dom snackar väl en massa skit om varandra etc... Kan väl iofs vara ganska roligt att se på, men Fashion Week är ju många gånger bättre

ichigo 2007-08-16 01:03

Ja, genomgång brukar vara tråkigt, speciellt om man nästan bara visar gamla klipp, som med t.ex. America's next Top Model..

Men, om de visar nya klipp av när de syr så kan det ju vara intressant. Men jag gissar att det inte är lika intressant för mainstreampubliken, så det blir nog mer intriger som visas.....

Nästa gång blir alltså fotboll? bläääääh. Alltid ska sport få klampa in över på andras tider! Jag tycker att sport ska behandlas på samma sätt som andra program! Alltså inte ta över andra programs tid! Varför denna specialbehandling av sport.. suck. Det skulle ju vara ett jäkla liv om någon visar sömnad eller liknande istället för fotboll. ;)

Avslut0801 2007-08-16 11:32

Även om jag tycker det är surt att behöva vänta en vecka allt som oftast för att det skall spelas fotboll eller ishockey tycker jag inte att det är så konstigt. Sport skall ju visas i direktsändning! Fast nästa vecka är det tydligen Sverige-USA...där kan man ju undra varför det är så intressant. Det är ju inget VM-kval på gång...Nä, träng gärna bort ordinarie progam med EM-kval, VM-kval, OS, VM, EM..., men för nån sabla vänskapsmatch vill jag inte vänta!

Noe 2007-08-16 22:00

Vi får väl sy nästa vecka istället...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.