Jag har inte så stor erfarenhet av broderier på nätet, men jag tycker det känns som Embrodery Library är ganska billiga med tanke på den kvalitet de har. Och då menar jag inte bara priset som står på hemsidan, utan också alla deras reor.
Om de ska jobba mer med broderierna för att färgerna ska bli korrekta då kommer de ju att vilja ta mer betalt också kan man tänka. Så en intressant fråga är ju hur mycket de skulle behöva höja priserna för färgernas skull. |
inget svar
nää de vill inte snacka med mej....
|
Jag tror säkert att de vill tala med dig om du skrivit ett sakligt och seriöst brev - och det tror jag du har gjort.
För att förstärka effekten kan jag gärna ta på mig att skriva ytterligare ett brev längre fram. Men, jag tycker vi får vänta någon dag till och sedan kanske först fråga huruvida de fått brevet och vilken ställning man tagit till det. Obesvarat tror jag inte att man lämnar det! I mitten av veckan är det kanske dags att ta nästa steg:) Embroidery Library är så stora så jag tror inte att det är frågan om någon större kostnad för dom att ändra färgerna efter vårt "behov". Det gäller nog snarare en princip! |
Jag
skrev hövligt och med en förfrågan o inte ett krav. men man får se att många i us har semester nu .
Annie som inte heller tror att det är så jobbigt kanske de håller på att dividera sinsemellan |
Som sagt, jag tror att svaret kommer inom de närmaste dagarna:)
Har jobbat mycket med USA-leverantörer och ett svar ger de alltid! Sedan, vad det innehåller, det är en annan sak:) |
Re: Emb libs färger och Embird
Citat:
Jag provade ju men inte fullt ut ser jag. Nu har jag gjort det och i mitt 3D funkar det inte alls. Visserligen sparade jag färgchemat direkt på sidan och inte printable version (som ju inte fanns) Vad gör vi för fel Maude? //Tua |
För ett tag sedan fick jag inte det här med att använda .txt-fil att fungera men nu testade jag igen.
Om du tittar på en fil som de säljer och där går till Color change sheet så finns det en länk, precis under de blå flikarna längst upp, som heter Printable without image. Spara som Maud skriver och det bör fungera. Vad som inte fungerar är när du laddar ner en gratis brodyr och där tittar på Color change sheet. Då är det ett # istället för trådmärket. Då fungerar det inte i Embird. Men om man bara byter ut tecknet till Madeira Rayon fungerar det igen. Monica Atelje Kreativ www.ateljekreativ.se passa på under juni då jag har REA - 50% - |
Jag har köpt en brodyr, alltså ingen gratisfil. Där finns ingen Printable without images där. Och i textfilen jag sparat finns # före alla färgnummer. Kolla själv på djur på land och australiska djur, brodyren med kartan och alla djur på.
Hur menar du att jag ska byta ut tecknet mot Madeira rayon? ska jag skriva in vadå på alla ställen i textfilen menar du eller vad? Känner mig lite korkad men jag hänger inte med här :) /Tua |
Jag
får det inte heller att funka men jag e ju ett pulver...
Tua du har mejl! |
Tua, jag gick in på den brodyr som jag tror du köpt och den listan ser inte ut som de nya gör. Så här var det när jag inte kunde få det att fungera förr.
Denna är lite krångligare då det inte finns trådnummer på alla. På de rader där det är svart och vitt får du skriva in trådfärgen. Märket # skall ändras till Madeira Rayon. Det görs enklast med Ersätt som du hittar under Redigera när du har listan uppe i Anteckningar. Skriv # i rutan för sök och Madeira Rayon i rutan för Ersätt. Kanske det måste vara blanksteg mellan Rayon och nummret, har inte kollat upp hur det skall vara. En rad bör se ut så här: CC6: Off White Madeira Rayon 1071 - line detail, borders Informationen efter trådnummret är inte nödvändig för att det skall fungera i Embird. Det kan mycket väl stå saker både innan och efter färglistan. Fråga på om det är oklart. Monica |
Då är jag kanske inte så korkad ändå när allt kommer kring. Det känns ju hoppfullt :)
Tack för ditt svar! |
Nu har jag fått en textfil som funkar i Embird. Kan dock meddela att HQ 3D professional inte funkar att göra så i. Lite synd :mad:
Antingen slänger jag programmet eller slutar handla filer från EL vilket också är synd för broderierna är fina. Jaja, vad vore väl en bal på slottet *suck* |
Litet tips: Det verkar som att vip-formatet hamnar närmast verkligheten, kanske inte alltid men ändå.
Varför inte köpa filerna i vip-formatet efter att ha kontrollerat att brodyren passar den egna ramen om man har annat märke. Man får säkert ändå sitta och ändra färger eller fixa txt-filen med trådlistan på många brodyrer. Brodyrer med många nyanser, som det blir i de verklighetstrogna, finns det ingen möjlighet att få se ut som det färdiga resultatet. Hur skall man kunna få 40 olika färger att stämma när formatet bara har 29 (.hus) eller 16 (.pcs). Då är janome bäst med sina 78 färger. Man tycker att det borde gå att få med färginformation som visas i datorn med i filen även om maskinen kanske inte kan visa så många. Då har man ju i alla fall datorn att titta på eller så kan man skriva ut en färgkarta. Monica |
Svar
jaha så fick jag då svar
det innehöl använd trådkonverterings programmet eller skriv ut färgschemat o använd liknade färger men de var så glada för feedback som de tacksamt tog emot... öhhh |
Ja jisses vilket utömmande svar, men det var ju ändå ett svar. Ska man behöva en hel pärm nu med konverterade färgilder. Om dom åtminstonde kunde tillhandahålla trådkonverteringen nerladdningsbar. Men icke sa nicke. Man får väl spara hela websidan till slut *suck*
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:28. |