När vi flyttade in i vårt stora hus jag o min pojkvän fick jag det största rummet (borträknat kök, tv-rum o vardagsrum) till syrum. närmare 17 kvadrat att husera på med fem garderober att fylla med tyger, pärlor mm och gott om plats att ha hyllor för alla garner och mönster. ett sybors för symaskin och broderimaskin samt ett stort bord som man kan ha till tillklippning och pyssel. lätt att stänga dörren så att ingen annan behöver se det kreativa stöket. nu har jag det väldigt bra inser jag eftersom vi är två vuxna och tre katter på lite över 200kvm.
|
Sy / hobby hörna
Hej!
Jag har ett hörnskrivbord för symaskin el. annan hobby och ett datorbord för datorn och en hylla att lägga diverse i. Där är min hörna, förbjudet för andra! |
Tack för alla bra idéer!
Hörnskrivbord eller göra om klädkammaren? Problemet är att det inte finns eluttag i den senare, men det går väl att ordna.
Det var lättare på den tiden när barnen var små och jag var hemma. Då passade jag på att sy när de sov middag. Det var längesedan... Och när de var riktigt små hade jag också ett eget syrum. Men ju större de blir, desto större plats tar de. Jag inser i alla fall att en syhörna är första steget mot mer sytid. Syjunta, som någon föreslog, låter också kul, men jag känner inga som gillar att sy här i närheten. |
Tiden räcker inte till det är bara att konstatera. Däremot kan vi lära oss att prioritera och göra det som är viktigt innan det blir brottom. Alla måsten kan vi slopa om det inte är viktigt, sen gör vi det som är skoj och njuter av livet. Så fram med symaskinen och njut av minutrarna som tickar iväg. Ju fortare vi springer ju fortare går tiden.
Ni kanske har registrerat att om man väntar på något så går tiden väldigt sakta. Men rusar vi åstad med kort varsel så hinner vi inte fram. Konstigt fenomen :rolleyes: Min syhörna/stuga benämner jag inte för jag lider med er som sitter i skrubben :) |
Med ett boende på drygt 75 kvadrat så har man hela tiden fått flytta runt med maskinen, köksbordet har varit min plats i många år.Lite bökigt för det var ofta korta stunder man kunde sitta där ett evigt plockande fram och tillbaka.Nu har jag kunnat flytta ner i källaren i fd.pannrummet som vi gjort till tvättstuga och syrum skönt att stänga dörren och lämna röran som det ofta blir när man har många projekt på gång........
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:59. |