![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
50/60-talsmönster?
Ingen här som har nåt 50/60-tals mönster ni vill sälja?
Jag vill gärna ha mönster på klänningar, kjolar och överdelar. gärna underkjolar oxå. kjolarna/klänningarna ska helst vara av den här sorten: http://www.smokydiva.com/ebay/PICSfo...65A5_small.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kolla med burda, är 99% säker att jag sett liknande i deras kataloger
/sus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag bor i göteborg och där har vi en rätt stor tygaffär som har en massa olika mönsterkataloger, tror den hette burda retro någonting... vet inte om den fanns på hemsidan. tror inte att den var så ny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Forumvärd
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Tack ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Titta på det här: http://www.thebluegardenia.com/ Där finns allt från 20-tal till 60-tal! En del mönster är dyra och andra lite billigare. Jag har själv inte beställt därifrån någon gång så jag kan tyvärr inte säga hur det fungerar. Men kanske värt en titt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack Elin Gustafsson Rallare
den sidan var helbra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
leta på nätet!
det finns massor av ställen där du hittar mönster till kläder 50-60 tals
här är några tips www.heptown.com retroguiden.com,patterns.uk,skall leta opp flera här på nätet kolla själva via mamma.com har själva en del mönster med 30 40 50 60 70 tals mönster som jag hittat på otaliga loppis från östersund i norr till skanör i söder göteborg i väst och sthlm i öster köpenhamn har flera bra ställen att leta på om du har vägarna förbi! Lycka Till! Mvh. Hasse, skall jobba i syeriet på LUNDAKARNAVALEN . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
hasse
Tack för alla tipsen, ska genast kolla ![]() Jag har kollat på två seccondhand affärer, men där fanns inget ![]() å loppisar är jag som aldrig på, hinner aldrig... Köpenhamn var nog lite för långt bort ![]() Men tack ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej!
Just nu finns det äldre mönster på Tradera. Sök under. Hobby o Lek-hobbymaterial-mönster och beskrivningar. eller Hobby o Lek-sömmnad o stickning-övrigt. Håll koll där det kommer nytt hela tiden. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Studentklänning 50-tal
Hej alla,
min dotter tar studenter i vår. Hon har hittat en klänning på någon engelsk site som hon har blivit så förtjust i. I mina ögon är det en 50-talsklänning och i stället för att betala 2000 kr tänkte jag sy den själv. Är det någon som har ett mönster i samma stil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Studentklänning 50-tal
En bild till på en liknande klänning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Mia Kronholm
Jag tror att dom på tv4 Sick-Sack har gjort nåt som var liknande den övre klänningen, så om du går in på deras hemsida så tror jag dom har mönster...
www.sicksack.se Om du går in på Sömnadsbeskrivningar, Alla beskrivningar från 2003 å sen klänningen på program 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Massor av tack Ida-Maria!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55.