Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-07-13, 20:20   #1
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad

vågar jag beställa broderier?

Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig och förstå detta svar som jag fått, hittade underbara broderier på nalle phu och jag frågade om jag kunde ha dom till min pfaff 2124 (stora bågen mäter 140mm. x 225mm.)Man kunde tydligen beställa antingen kort, cd, eller via email.Jag tror att denna adress funkar om ni vill läsa mer om broderierna. Vet ej om detta är kopior, men sötare bilder kan jag inte hitta. http://stores.ebay.com/Julies-Market

I have the designs in both large format and 5 x 7 they are available in HUS,PES,PCS,JEF,DST AND SEW- Diesngs and color charts are emailed only
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 05:33   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Hej
Jag har skickat efter olika saker från ebay och det har alltid fungerat bra. Jag har betalat med pay pal och fått hem varorna snabbt. Om man köper t ex quiltböcker o dyl i A4 format så brukar de få ner två stycken i ett GP kuvert.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 07:59   #3
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad

Ja de var verkligen fina, hoppas de är bra stygnsatta också hör gärna av dig och tala om hur det gick
Helena
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 08:19   #4

Hej!
Jag undrar även om storleken, vad är 5x7? är det centimeter? Även formaten, kan jag ha något av dem? I min instruktion står det att jag har samma som Huskvarna viking, .vp3 och .vip.även undrar jag vad han menar med färgkartan eller vad det nu är och det om email. Som ni ser är jag en väldigt okunnig nybörjare som behöver eran hjälp.
Elisabeth
Gammal 2005-07-14, 09:44   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

5x7 är inches. 13x18 cm.
Ditt format är inte med bland de upplistade. Du behöver konvertera.
Denna person har säkert inte någon licens för att erbjuda dessa mönster till försäljning (det är ju copyrightade figurer). De är alltså inte lagliga, men risken att du ska åka dit på något sätt är närmast obefintlig...(Säljaren däremot kan ligga lite pyrt till...) Är det säljaren som gjort stygnsättningen är de i alla fall inte rena piratkopior, som jag inte tycker någon ska betala så mycket som en krona för...
Färgkartan talar om vilka färger de olika delaran är i. Säkert med färgnummer till något speciellt märke, men det behöver man ju inte bry sig om.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 10:50   #6
Alice Alice är inte uppkopplad

Ryska motiv

Hej, jag har dom flesta av dom där motiven men jag har köpt dom från ett företag i ryssland. Du kan se deras utbud här
/cldoc/needlework.htmshop/shop.htm
Dom är bra stygnsatta och helt underbara att sy ut. Men det är stora motiv med väldigt många stygn. Brukar ligga på runt 30 000 stygn och uppåt. Motiven med bara Heffaklumpen är ju något mindre förstås.

Hälsningar
Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 11:17   #7

Det betyder alltså att de som säljs på eBay är piratkopior. Piratkopior på olagliga (olicensierade) mönster... Sån't ska man inte betala för även om det är billigt! Det är ju inte den som gjort mönstret som får dina pengar, utan någon som troligen laddat ner dem helt gratis och säljer vidare!
Det här med att säljaren är "privat" luktar också skumt. Troligen står det något om att det är poratmönster i den dolda feedbacken. Men jag tror säkert att du får dina mönster om du betalar. det behöver du nog inte oroa dig över.
(Needlework Russia gör faktiskt fina mönster får jag erkänna, även om de är olagliga!)
Gammal 2005-07-14, 12:48   #8

Varför är needlework olagliga? Kan vara bra att veta hur man ser det. Priserna var ganska höga, så jag hade tippat på att dom var lagliga. Den säljare jag har hittat kan man nog vara rätt så säker på att det är piratkopior, då samma bilder fanns hos needlework. Man fick ju en hel grupp med bilder hos denna säljare till samma pris som en hos needlework.
Detta är en djungel. Phu!
Kramar Elisabeth.
Gammal 2005-07-14, 13:30   #9

För att få göra mönster och sälja av copyrughtade figurer krävs någon form av licens. Disney "äger" rätten till mycket av det Needlework har. De enda som har licens från Disney är Brother.
Räkna med att seriefigurer etc som man hittar utanför stora etablerade bolag är olagliga. Inte nödvändigtvis piratkopior, men gjorda utan licens.
Needlework är stationerade i öst där det nog är lättare att slinka undan. Hade de varit i USA hade de inte kunnat göra som de gör, det kan man vara övertygad om!
Gammal 2005-07-15, 13:05   #10

Hej igen!
Olagligt eller inte,(vet ej hur jag skall få tag på såna här bilder annars) så har jag beställt broderierna. Satte in pengar via paypal och efter ca. 30 min. hade jag fått broderierna. Fick vad jag beställde och håller just på att pröva en bild. Verkar vara jättefina.
Elisabeth.
Gammal 2005-07-16, 11:05   #11
birg birg är inte uppkopplad

Hjälp mig! Vad är paypal?
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-16, 11:28   #12

Hej!
Paypal är ett betalningssätt. Jag öppnade ett konto med min sambos kort. Senare när jag köpt saker sa dom att kontot redan användes, så då fick jag koppla mitt kort till det. (Har Visa).
Sedan fungerade det. När du tex. handlar på Ebay, står det ofta att dom tar Paypal. Då betalar man via Paypal, som drar pengarna direkt från ditt konto. Köparen får ej tillgång till ditt konto.
Mvh. Elisabeth.
Gammal 2006-08-06, 16:13   #13
Winberg Winberg är inte uppkopplad

Maskinbrodyr

Hej ulla. Jag håller med dig att broderierna är helt underbara jag önskar att man var sä teknisk att man klara av att få hem sådana, har en funktionshindrad kille han bara älskar pooh och de andra. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:29.