![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Program för att skapa korsstygnsmönster för maskinbrodyr
Hej gott folk!
Jag är på jakt efter ett program där jag kan skapa egna korsstygnbroderier/omvandla bild till broderi för maskin. Har läst om in-pluget Embird cross stich (jag har sedan tidigare Embird) och här på forumet stod det om Cross stitch Xpress - men jag hittade inte det. Någon som vet? Är det någon som har några länkar eller tips till andra program? mvh Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag köpte CrossStitchXpress från AnntheGran för några år sedan. Testa om denna länk fungerar: http://www.annthegran.com/Search.asp...ssp=/0/0/1/9/0 Hm, om det stämmer med 59 dollar, så är det ju inte farligt dyrt ![]() Hälsningar Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-06-21 klockan 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
rita själv?
Tack! Jag läste om programmet, det verkar bra. Jag undrar bara - kan man rita själv i det? Jag läste bara om konvertering från bild till broderi i instruktionen.Jag har ett foto som är ganska otydligt - och eftersom stygnen är så små måste jag nog rita in dem själv...:-)
Jag håller med, priset är också bra...! mvh rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag brukar använda funktionen 1 pixel = 1 korsstygn och då fixar jag alltså först till en bild i bmp-format som är tillräckligt liten och har exakt det antal färger jag vill ha i broderiet. I bilden på mitt broderade bröllopsfoto (finns i mitt album med korsstygnsbroderier), så har jag flikat in den bild som jag lät CrossStitchXpress stygnsätta(litet som ett frimärke). länk till albumet: http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=3574 Om bilden ser bra ut i förminskat tillstånd, så blir broderiet bra också, är en tumregel ![]() Sedan brukar jag ha inställningen 13 stygn per tum, 3 repeats och 2 som overlap. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag har nu testat att utgå från en clipartbild från www.clipartopolis.com och gjort om till korsstygn i CrossStitchXpress. Det var bilder av naturtrogna bin som de hade gratis för en tid sedan. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.