Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-09, 11:57   #1
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Jag bara njuter..

Hallo..Sitter och broderar för fullt..Ni ska veta vad jag njuter när jag får sitta vid min underbara broderimaskin...Wow vad tiden går fort..

Men man måste ju jobba också...Känner att tiden räcker inte till..Julklapparna är broderade...
Och vilka billiga julklappar men kan göra...Personliga också.

Ska bli mormor om en vecka och då måste den lilla ha ett BB täcke..Men man vet ju inte vad det blir så jag måste ju brodera till 2 täcken...
Hoppas att ni andra som har en broderimaskinen känner likadant..Jag är så nöjd med min maskin...

Oj då nu måste jag iväg och jobba med mina underbara pensionärer...
Karina61
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 13:40   #2
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
OM jag gör! Hehe, tiden räcker ju verkligen inte till och känns som en helt ny värld öppnat sig.
Har också gjort massor med julklappar i år för nu var det ju så mycket roligare att hitta på personliga texter till var och en.
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 07:29   #3
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
bebisvänligt

jag hinner brodera mycket fast min minsta flicka bara är 11 månader. vi kan leka och busa medans maskin syr. fast nu har hon kommit på hur man stänger datorn. Jag har en singer futura och den är behändlig då man redigerar på datorn och skickar över till maskin så börjar den sy direkt. Nu har jag ändå beställt en husqvarna designer 1 för jag vill ha megabåge och så tar datorn plats.Så snart kommer en annons på en singer futura. Men lite ångest har jag då den fungerar så bra men jag kan ju inte ha två. Jag försöker och begränsa mig till två, tre broderier/dag för det är ju annat som ska bli gjort i detta hus också
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 08:26   #4
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Många stunder vid brodyrmaskinen

Hallo...
Har mina barnbarn ibland och de bara älskar när maskinen går..Våran 2åring äskar att plocka med alla trådrullar..De är ju så många rullar att plocka med..
Jag köpte mej en Brothers maskin som jag är supernöjd med..Kör alltid med USBminne till den..

Men jag har det så bra så jag har ett gammalt kök som jag har mina maskiner i så jag hör när det är färgbyte på gång..Eller när broderiet är klart...
Men skulle vilja ha det lite större men jag får låta bli att köpa på mej så mycket..
Ska nu åka till Ikea och köpa lite rött tyg till bäbistäcket..
Bifogade bilder
 
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 13:04   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Just igår chattade jag lite med en amerikansk sy-väninna vi pratade om hur skönt det är att höra maskinen brodera på där i bakgrunden.
Jag har haft väldigt dåligt med både tid och ork till sömnad under hösten, och nästan glömt bort hur kul det är! Jag har en 6-nålars maskin som för ganska mycket väsen, men jag tycker det är så mysigt ändå!!
Särskilt skönt är det när det inte är saker man "måste" göra, utan det är bara som en extra "bonus" om man får dem gjorda.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 13:47   #6
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Talking

Att brodera är urkul!
Fråga till Åsa. Varifrån köpte du din sexnålade vidunder?
Märket?
Priset? Tacksam för svar!
TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 15:35   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Min 6-nålars är en Brother PR600. Beställde den på Syfestivalen i Göteborg för 1,5 år sedan.
Kostade alldeles för mycket! Vill minnas (eller snarare förtränga...) att jag gav 65-70000 för den. Men den har gjort att jag har kunnat brodera en massa fast jag egentligen inte "borde" hunnit, så för mig har det varit en investering i "livskvalitet", och i och med det varit ovärdelig!
Nu vill jag påpeka att jag hade minst lika roligt med min allra första enkla lilla Brother-maskin för under 6000, men eftersom jag fick ekonomisk möjlighet att förverkliga just denna dröm gjorde jag det!
Dags att sätta den i arbete igen! Hunden måste ju få sin egen väska broderad nu! Köpte Embirds Kaarelska Björnhund som ser ut precis som min Bamse (fast han är husky), så nu ska jag bar bestämma vad det ska vara mer på väskan. Det var ju därför jag gick till datorn!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 11:28   #8
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Tackar för ditt svar Åsa!
Jag avundas dig!En sådan borde man ha!
Sätter väl igång och börjar spara.
TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 21:40   #9
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Hej
Jag har oxå PR600. Visst är det härliga maskiner Åsa. Dom bara går och går aldrig några problem.Började med Husqvarna Rose som jag oxå älskade.
Det här är det roligaste och bästa jag gjort i hela mitt liv
MVH Britt
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 15:12   #10
marbrodoren marbrodoren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 3
Jag har en Brother PR-600 II till salu, har annons här på sysidan http://www.sysidan.se/classifieds/view.htm?ID=1586.
marbrodoren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-10, 08:06   #11
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Grattis clivia - det låter underbart med barnledighet och kunna brodera samtidigt! På den tiden jag var ledig hade jag inte brodyrmaskin. Dock hade jag precis fått "hemdator" (det var helt nytt då). Både min man och jag tillbringade många timmar med att koppla ihop och installera allt. Dottern var ca 6 månader och gillade inte att uppmärksamheten riktades från henne till denna dator - i ett obevakat ögonblick kröp hon under skrivbordet och stängde av huvudkontakten (på långa grendosan), så alla installationer avbröts! Sensmoralen är - passa dig - barn är listigare än man tror!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-10, 08:40   #12
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Lyckliga er! Jag hoppas jag också kan få en broderimaskin en dag!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons