Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-15, 11:53   #1
rymdrattan rymdrattan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 10
Smile Kan jag sy en rock/kappa?

Hej allesammans!

Jag är en komplett nybörjare och har inte sytt nånting sen syslöjden i högstadiet. Men jag undrar om jag skulle kunna sy följande med lite tid å vilja?

Jag vill sy en rock/kappa som skulle kunna tänka sig se ut som en blandning av bussnise-man stil / hugh heffner morgonrock / kavaj/blazer / och en matrix kappa.

Rocken ska inte ha några knappar eller dylikt. Den får inte vara delad nere i slutet men måste ändå vara utvidgad. Den ska också vara insydd i svanken så den får en lite femenin touch men dock inte för mkt.

Jag har gjort en skiss för att det ska vara enklare å se vad jag menar.

/Mvh räven
Bifogade bilder
 
rymdrattan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-15, 11:55   #2
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Rock/kappa är absolut inget enkelt att sy! Har själv sytt litegrann, och håller just nu på med en kappa, men enda anledningen till att den blir bra är för att jag syr den i samband med en kvällskurs i sömnad! Men försöka går ju alltid förstås, med en bra beskrivning och känsla för sömnad.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-15, 11:56   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det kan du säkert,, men om det vore jag, skulle jag nog välja något enklare till att börja med
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-15, 12:01   #4
rymdrattan rymdrattan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 10