Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-23, 20:37   #1
Synttofs Synttofs är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 8
Hur mycket får en Brodyrmaskin kosta!? vill inte bli lurad.

Hej!

Jag och min man har precis startat ett syprojekt och vi söker efter en symaskin som även kan brodera.
Jag är helt grön på detta och har ingen aning om vad priset kan ligga på. På internet fann jag maskiner från 8500 kr till 45.000 kr!!! Vi hade hoppats på att hitta en lite billigare...

Jag söker efter en maskin som kan enkelt ta emot mönster man själv gör och brodera ut det på tyget.
Programmet ZickZack på tv4 PLUS hade en bra brodyrmaskin. Är det någon som vet möjligtvis vad det var för maskin?

Varför är vissa maskiner så dyra och vissa inte? Vad avgör priset? Vad ska jag akta mig för när jag köper en maskin?

Tacksam för svar!
Synttofs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 20:44   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
titta på Janomes sida, Janome 300e är en ren brodermaskin, som kostar ca 11000-12000,-

http://www.janome.se/Default.asp?CatID=1122
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-15, 13:05   #3
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
De där janome är jag såå sugen på!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-15, 14:39   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Om du vill göra egna mönster i datorn då måste du ha ett program som kan göra broderfiler. det är inte maskiner som gör det utan programmet,som sedan överför filen till maskinen. om du bara skall brodera och inte sy på den rekommenderar jag janome 300 e.Men om du vill sy också och är beredd att betala det övre beloppet som du nämner då kan jag verkligen rekommendera janomes MC 11000. Jag har den själv den lämnar inget övrigt att önska. vill man pressa priset kan man köpa från .http://www.sewingmachinesdirect.co.uk
Just nu får man programmet på köpet när man köper 11000 maskinen. det kostar i sverige 9000:.-
Det finns många diskutioner här på sysidan om symaskin och brodermaskiner sök i forumet

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-08-15 klockan 14:43.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons