Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Visa resultat för omröstning: Skulle du vilja vara med i en swap
Nej, jag avstår 4 16.67%
Ja! det låter jättekul 9 37.50%
Ja, om jag får mer info om hur det funkar 7 29.17%
Kanske om något intresant swappas (kom med förslag) 4 16.67%
Antal röster: 24. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-17, 20:02   #1
TrollUnge TrollUnge är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 30
Smile intresserad av en swap?

tänkte kolla om det är någon här som sku kunna va intresserad av att delta i en sk swap?? vi skulle kunna swappa olika mönster, brodyr eller till gosedjur kanske, tyglappar eller nått annat spännande.
en swap består av ett bestämt antal deltagare. man har i förtid bestämt vad som ska swappas & vem som helst får anmäla sig & berätta vad inom det bestämda området man vill swappa. sedan gör alla i swappen ett ex/uppsättning av det som ska swappas, till varje person i swappen. sedan skickar alla sina bidrag till swapvärden/värdinnan som sedan sorterar så att alla får utav allas bidrag & skickar sedan ut det till alla i swappen (man skickar med ett frankerat returkuvert med sina bidrag). är någon intresserad eller har förslag på vad som kan swappas? skriv alla frågor & funderingar här i tråden

Senast redigerad av TrollUnge den 2006-06-17 klockan 20:05.
TrollUnge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 20:36   #2
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Låter jättekul =).
Har inga direkta förslag, men tycker det låter roligt och är gärna med om det blir nåt.
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 10:34   #3
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Låter jättekul! Mitt förslag är broderade lappar till lapptäcke. Exempelvis att alla broderar en blomma / något annat på en lapp vit lakansväv i överenskommen storlek. Ett sånt lapptäcke skulle jag älska!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 10:40   #4
TrollUnge TrollUnge är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 30
ja det sku kunna bli ett underbart resultat. men ett problem blir då att alla som e med i swappen måste ha en brodermaskin, eller ork att handbrodera ett antal likadana lappar. men ja håller med, det sku va en kul grej.
TrollUnge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 11:00   #5
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Lapptäcke med rosa el röda rosor på vit botten? Antingen broderar man på vitt lakan som vi diskuterade ovan eller köper ett snyggt tyg med röda el rosa rosor på vit botten? Det skulle faktiskt ge en livfullare resultat och inkludera även de som inte har broderingsmani.
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 11:10   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag uppfattade det som att det i princip kunde vara vad som helst som har med sy att göra. Då tycker jag inte det ska vara lapptäcke, även om det är ett väldigt tacksamt område i detta fall. Men det har ju redan varit två sådana byten inne på quilforumet. Här ges ju ett tillfälle då även de med andra intressen skulle kunna vara med.

Har klurat lite på vad man skulle kunna ha istället men inte kommit på något riktigt bra än. Det enda jag kommit på hittills är mönster på praktiska sytillbehör, nåldynor, saxfodral, stickväskor m. m.

Fortsätter fundera...
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 14:32   #7
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
låter intressant - alltid kul att se vad andra gör o få lite nya tips
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 18:10   #8
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag skulle gärna vilja byta tyg (fatquarters?). Jag vet att det just har varit ett sådant byte, men jag hann inte vara med på det.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-19, 21:27   #9
sarilundmark sarilundmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 56
Byter gärna tygbitar på ex 1 m. Byte av klädmönster är också intressant...speciellt mönster i lite större storlekar för både män och kvinnor.
sarilundmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-20, 07:32   #10
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Klädmönster låter intressent. Hur gör man rent praktiskt?
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-20, 13:00   #11
TrollUnge TrollUnge är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 30
sarilundmark: klädmönster kan ju bli lite jobbit & rita upp i flera exemplar, dom går ju inte direkt att kopiera. men ja skulle oxå vilja byta klädmönster,men det blir nog svårt praktist sett.

Alvan: alldeles riktit, det kan va va som helst som har me sy-pyssel att göra. så fortsätt spåna
TrollUnge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-20, 13:05   #12
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Spåning: jag har varit med på lapptäcks-byten, så det vore kul med nåt annat som omväxling. Tex stickat / virkat / sytt grytlappar (ja ja - det är inte så fjantigt som det låter, man behöver dem ju ) eller d nåldynor? Små saker = lätt att göra många av, även om det är lite "finare" mer arbetade saker + lätt att skicka. (behöver ju inte fylla dynorna tex)
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-20, 16:23   #13
Strega Strega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 63
Fortsätter spåna vidare andras trådar; 1) Mindre mönster (som är lättare att skicka), typ nåldynor, headwraps, necessärer etc. 2) Broderifiler/ -mönster 3) 1 m bomullstyg har vi väl alla liggande att dela med oss av
Strega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-20, 16:49   #14
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Men frågan är hur många meter det blir om man är många med som byter (om man byter en meter tyg alltså). Då kanske fatquarters vore bättre. I och för sig skulle det vara bra kul att få en hel meter av en massa olika tyger. Då kan man sy korta kjolar eller gardiner.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-21, 17:12   #15
sarilundmark sarilundmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 56
Om man byter klädmönster kan man ju säga vad man är intresserad av och byta bara exempelvis kjolmönster eller herrskjorta o s v.Man ritar av så många mönster som man själv vill byta sig till eller nåt? Det som är bra tycker jag är att någon redan har provat mönstret och kan lämna sina synpunkter
Tyg kan man väl byta i olika kategorier - om det är barntyger behövs det ju inte så stora mängder.Man skulle ju kunna lägga upp bild på de tyger man vill byta bort för att se om det finns intresse för det man har... eller så får det vara en överraskning vad man får när man byter. Men vilket slags tyg det är kan ju vara bra att veta. Gardintyg, jogging, fleece o s v
sarilundmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons