Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-26, 21:12   #1
Evelis Evelis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 2
Har någon haft trådtrassel med Pfaff creative?

Hej! Jag har en Pfaff creative som jag köpte 1998. Nu är det så att den här symaskinen har den fula ovanan att undertråden blir till ett riktigt öggletrassel. det hjälper inte att ändra på trådspänningen varken på över eller undertråden. Inte heller att hålla tråden när man börjar att sy, eftersom det trasslar sig i hela syningen. Det kan vara slumpmässigt, ibland går det bra att sy med den. Jag har haft den på service, de bytte spolhuset.Det gick bra ett tag. Men så började det igen. Är det någon som har råkat ut för detta fenomen? Man blir galen på det här (måndagsexemplaret)?
Mvh
Evelis
Evelis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-09, 20:03   #2
Evelis Evelis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 2
Det kan ha fixat sig!

Jag tror att det kan har fixat sig med öggletrasslet. Har provsytt med flera olika sytråd. Provade även med ikeas( kommer inte att använda den mer) det gick visserligen bra. Men har ju noterat att den inte är av så bra kvalitet. Den kan delvis ha orsakat problemet, men jag tror att det är övretrådspänningen. Man får tydligen ha fingertopps känsla när man ställer in den. Det kan ha varit damm från sytåd kommer inte på någon annan förklaring själv. Få se hur det går. Annars så är Pfaff creative bra med alla fina dekorsömmar. Har provat att sy med fransfoten och 7/9 trådföringsfoten perfekt när man inte har någon broderimsymaskin. Har någon annan provat de här pressarfötterna?
Evelis.
Evelis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons