Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-24, 17:29   #1
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 132
Sy ihop ett par jeans

Nu blir jag så jävla trött. usch. Jag fattar inte hur byxorna ska sys ihop byxdelarna med varandra, och varje gång jag gör det på "mitt" sätt så blir byxorna så kan man inte sära på benen tillräckligt mycket. Blir så arg, ska man klippa hål och vika in kanten eller ? Fattar ingenting, har kollat på 3 mönster, men dom säger mig INGENTING. Tror detta är 3:e tråden jag skrivit, vill gärna ha svar om hur jag ska gå tillväga. Jag syftar alltså på hur jag ska sy ihop dessa 2 delar:



tack!!http://files.upl.silentwhisper.net/u...yxxxdeel...JPG

hjälp!

Senast redigerad av Robbin____ den 2006-04-24 klockan 18:01.
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 17:41   #2
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Kunde inte hitta hitta din länk, men här har du en hemsida där de förklarar ganska bra och med bild till. Hoppas att det fungerar.
http://home.swipnet.se/cybtex/sy/sew4_06.html
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 17:58   #3
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 132
Ska jag vara ärlig så förstod jag inte mycket alls där. Tror jag är trög, jag förstår bara inte hur jag ska få ihop tex, framsidan av jeansen, dvs med "spetsarna" på tygbitarna..
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 18:06   #4
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Det du hade som länk såg väldigt skummt ut..

vet inte hur jag ska visa en "riktig" bild på ett framstycke.. har ritat ett men kan inte lägga in det.. men ge mig din hotmail eller liknande kan jag förklara
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 18:07   #5
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 132
Robbin____@hotmail.com
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 18:07   #6
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
sy ihop ytter och innersömmen på benen. så du har två ben som inte sitter ihop. vänd det ena så det har rätan utåt och stoppa ner det i det andra benet. nåla ihop grensömmen och sy.
går det inte att sära benen ordentligt är det troligen mönstret som inte är helt bra. ev kan det vara att grensömmen är för rak.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 18:10   #7
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 132
Citat:
magica skrev:
sy ihop ytter och innersömmen på benen. så du har två ben som inte sitter ihop. vänd det ena så det har rätan utåt och stoppa ner det i det andra benet. nåla ihop grensömmen och sy.
går det inte att sära benen ordentligt är det troligen mönstret som inte är helt bra. ev kan det vara att grensömmen är för rak.
Vi får se nu, någon snäll person addade min msn, dvs härifrån, nu får vi se hur det lyckas! Kommer bli jätteglad om jag lyckas

Senast redigerad av Robbin____ den 2006-04-24 klockan 18:16.
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 22:54   #8
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
När jag syr jeans så syr jag ihop dem lite annorlunda än andra byxor. Dels då tyget är mkt grövre och jobbigare att hantera, dels då jag syr alla detaljer som fickor och sådant på så platta tygstycken som möjligt samt att jag vill göra en stickning på innerbenssömmen.

Jag börjar med att sy fickor etc fram. Syr sedan gylfen, så att båda framstyckena sitter ihop. Sedan syr jag fast bakfickorna och syr ihop bakstyckena med varandra i sömmen mittbak, syr stickning från rätan.

Sedan lägger jag fram och bakstycket räta mot räta. Syr innerbensömmen från fot till fot. Vänder och syr stickning i innerbensömmen från rätan. Vänder in rätan igen och syr sidsömmarna. Vänder byxan med rätan utåt. Syr i linningen, fållar, sätter i knappar och nitar. klart!
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-25, 05:14   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag syr alla mina byxor så som Johanna beskriver. Det är mycket smidigare än att stoppa i benen i varandra tycker jag.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-25, 09:06   #10
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
kom på att dom senaste byxorna jag sydde, i jeans stil, också syddes som johanna beskrev.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons