Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-07, 08:01   #1
dontom2 dontom2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Köpa tyg till mjukisbyxor

Hej!

Jag har funderat på att få ett par mjukisbyxor uppsydda av någon som kan.

Kan någon ge mig råd hur jag hittar bra material till dessa byxor. Finns det nån bra butik i stockholm?

Och vad kostar det ungefär att få nånting uppsytt, jag frågade en kemtvätt/skrädderi som ville ha 500-600 kr.

Hälsningar
Thomas
dontom2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 15:04   #2
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Ska det vara något speciellt med dem eller är du bara ute efter "vanliga" mjukisbrallor? Om vanliga så skulle jag råda dig till att köpa ett par "plain" utan tryck eller så på H&M. Det går inte att konkurrera mot deras Asien/Indien-produktionspriser, så om du inte bara kan köpa trikå/collegeväv och sy själv, eller är villig att lägga ut 200-600:- hos en sömmerska eller privatperson så är mitt råd att köpa ett par och trycka något roligt på dem själv bara Tänk på att inte byta ut varumärkeslappar och sätta på egna bara, det är förfalskning, men TA BORT dem får du göra.
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 08:50   #3
dontom2 dontom2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
Tack för ditt svar! Till saken hör att jag har en mental åkomma som gör att jag bara vill ha större och större kläder

Näh men grejjen är att jag för tillfället använder s.k. UFO-byxor men vill hemskt gärna börja använda mjukisbyxor när jag dansar street och sånt, men jag kan inte vänja mig vid alla tajta mjukisar som finns överallt så det jag vill göra är att sy upp ett par riktigt baggy mjukisar som inga andra typ liknande de här:

De flesta mjukisar hänger även som gardiner och typ korvar sig vid fotknölarna..finns det nåt smart knep för att ge byxorna bredd och styrka genom val av material eller hur designen är?

Senast redigerad av dontom2 den 2006-03-08 klockan 08:54.
dontom2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons