Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-04, 14:01   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
nu blir det ombyggnad

oj vilken inspiration jag fått av era fina syrum!!
till sommaren skall hela rummet renoveras, 3 väggfasta garderober ska ut, och långbänkar in, o Marias ide med uppfällbart bord ska in. kanske inte blir så mycket tillskärning, men en enormt bra yta att pilla med saker på, toppen ide!
hyllor med korgar på väggarna. lägga nytt golv, bjälkar i taket mmm
det roligaste är att min man blev eld o lågor han har mätt, ritat o planerat o tillsommaren så blir den pullvertrollska verkstaden uppiffad

men åh vad det vore roligt med mer inspiration, fortsätt vara inovativa, hitta lösningar. lära av varandra mm

hehehe jag håller på att leta på bra sylinjaler. så kul att få lära sig nytt
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 14:42   #2
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Oh så spännande! Jag har möblerat om lite i mitt syrum... eventuellt får jag plats med ett tredje bord (ett skrivbord till min expedit. Får se om jag tycker det blir bra.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 15:34   #3
MirjamN MirjamN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 9
Kul att läsa om syrumsförbättringar och även att kika in i era syrum (annan tråd). Jag vill också förändra och förbättra, funderar hela tiden på nya smarta lösningar. Har under hela jul och nyårsledigheten haft ont i ryggen och inte kunnat sy, tyvärr. Men det har gjort att jag funderat på ergonomin i syrummet. Kanske jag ska kunna stå och sy och ibland sitta. Ett höj och sänkbart bord skulle kanske vara lösningen. Undrar nu vad ni har för erfarenheter av att stå repektive sitta vid era symaskiner?.... /Mirjam
MirjamN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 17:10   #4
NinR NinR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 51
Vad roligt att du ska få en ombyggnad av syrummet 😊! Jag har också tittat in i alla fina syrum som finns i den andra tråden, ger tonvis med inspiration!! Jag väntar på att vår renovering ska gå vidare så jag kan göra min planerade rums omorganisation här hemma. Under tiden sprider jag ut mig över hela huset o slår dövörat till när sambon klagar 😉.
NinR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 17:48   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Åh vi får göra en ny projekt tråd med vara tankar , ideer o förbättringar.

ang stå, nu sitter jag ju i rullstol, men en gång i tiden jobbade jag som kiropraktor. o som man tjatade på folk om att växla o STÅ upp i vissa moment, och vid ritande o klippande av mönster torde det vara mycket bättre att stå, dels för räckvidd men också besparande för kroppen..

Ett höjo sänkbart begagnat ritbord, torde vara ypperligt för ändamålet, dem går att vinkla men även att ha flata!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons