Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-08-28, 09:27   #1
sassiball sassiball är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2013
Inlägg: 11
Smile Husqvarna Viking Emerald116 eller 118

Skulle behöva lite tips vilken av de här två man ska välja? jag är nybörjare och vill ha en enkel men ändå hyffsat ok stark symaskin.
sassiball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 10:22   #2
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Du kan ladda ner broschyren där ser man en jämnförelse vad jag ser har 118 nålstopp upp/ner vilket inte 116 har. Nålstopp nere är något jag använder mycket när jag syr. Så för mig hade det blivit 118.
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:00   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Kolla Ica-kuriens test den var uppe för ett tag sedan på sysida
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=28575

Gå runt i lite olika butiker och provsy lite olika märken och jämför och se vilken maskin som passar dig. Håll dig till kända märken och undvik dom billigaste modellerna. Det finns fler märken som är lika bra som huspvarna och kanske bättre.

Husqvarna har inte längre någon egen produktutveckling, utan köper in maskiner från olika tillverkare och sätter sitt märke på dom.
Husqvarna har ingen standard på pressarfötter och spolar, utan det finns ett stort antal olika, så köper du en annan Husqvarna maskin så är det inte alls säker att det du har köpt till din första maskin passar.
Jag tycker att det är viktigt med inte allt för dyra pressarfötter och tillbehör. Det är det enklaste sättet och att uppgradera sin masskin.