Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-09-05, 18:45   #1
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Husqvarna 100Q H Class

Köpte mig för drygt en månad sedan en Hq 100Q H Class att ha som lätt maskin att ta med på kurser och till landet. Den väger nästan hälften av min Hq Designer SE. Vikten betyder mycket för mig!

Jag är väldigt nöjd med den och dess funktioner med hänsyn till priset., dryga tretusen. Jag har sytt flitigt på den för att kunna uttala mig; två stora lapptäckstoppar, en ryggsäck med tyg i flera lager, har quiltat med mönstersommar och sytt diverse småting.
Belysningen kunde vara bättre, det går tex inte att se displayen om jag sitter ute och syr. Men det är ett problem med nästan alla displayer...
Köpte den på Husqvarna Studio i Göteborg där jag alltid får bra service.

Varför skriver jag detta? jag vill påpeka att jag inte har någon anknytning till HQ i någon form och inga andra symaskinsfabrikanter heller. Jo, jag är bara sååå glad att jag köpte den och att den funkar så bra....
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 19:57   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Grattis till ett bra maskinköp.
Visst är det härligt när man är så nöjd när man köpt en Huskvarna-maskin :-)
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 05:25   #3
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Får ställa mig i kön o gratta dig till ett helt fantaskisk köp på detta märke...
Jag har själv designer 1, platinum plus o hade en mörkröd 6570 ... Jag har älskat den gamla o de 2 jag har nu är sååå underbara.
Tyvärr får vi ju inte ( av vissa här på sidan) berömma våra modeller av detta märket ( är ju som att skriva " jag har köpt skit, men vill inte erkänna det", fast det hindrar inte denne medlem att berätta om hur underbar hennes märke är?????)
Fast jag har haft lust att skriva i vissa trådar så kört jag efter reglen jag lärt:
" Diskutera inte med idioter, de drar dig ner på deras nivå o sen vinner de på erfarenhet"
Har dock gjort att mitt sysidan-intresse är rätt låg o har varit ett tag.
Detta inlägg blev lite ja eller mycket längre än tänkt..
Grattis till din lilla nya maskin...
Tack för att du startade denna tråd o fick en liten grista tänt hoss mig.
Mvh Pia
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 06:57   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag sällar mig till skaran MYCKET NÖJDA Husqvarna-ägare. Har en D1:a, en S25 och köpte jubileumsmaskinen 140M och är lika nöjd med allihop. Tycker det är ett stabilt och slitstarkt "märke" och har svårt att titta på andra (som säkert också är jättebra) när jag är så nöjd med det jag har.
beasfarmor: grattis till din maskin, kul när man hittar en pärla. Mitt val stod mellan den och 140M men efersom mina alltid står på samma plats ville jag ha den lite större modellen.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 17:43   #5
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Ja kan bara hålla med trivs så bra med Husqvarna, har 2 stycken äldre maskiner en 2000 SL och en SLE6570 skit nöjd och så har jag en SE maskin och en Diamond de Lux. Vi har alla en favuriter. Men jag tänker som så spolar o dyligt pressar fötter man kan ju använda dem lite här o var på maskinerna eller hur.
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 12:17   #6
Mongu Mongu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 4
Hör också till dom som trivs med Husqvarnas symaskiner. Har nu deras jubileumsmaskin och är jättenöjd med den.
Mongu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 16:58   #7
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Är ägare till en Quit Designar II från Husqvarna och kan bara instämma i lovorden. En toppenmaskin. Jag har tidigar varit skeptisk till Hq, men det finns pärlor även i deras sortiment. Har tidigare haft fler Bernina maskiner och en singer. Inte för att jag var missnöjd med dem. De var/är lika bra som min Hq men att gnälla på Hq i tid och otid blir lite fel tycker jag.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons