Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-01-31, 19:50   #1
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Byxorna sprack

Näe, nu är jag riktigt ledsen.

Lade ner en massa tid på att sy ett par manchesterbyxor till sambon. Första gången han använder dom så spricker dom i baken. Jag har missat att sy förstärkt raksöm i grenen och även tyget får en lång reva. Ok, klantigt av mig tänker jag men tycker ändå det är lite konstigt att manchester som skall vara ett tåligt kraftigt tyg går sönder så lätt. Jag lagar och sambon använder dom ett par gånger utan problem.

Så, imorse när dom skulle användas hörs ett förfärligt rivande ljud. Brallorna spricker nu på framsidan, enbart i tyget denna gång och är nu bortom all räddning. Vad är det frågan om? Borde verkligen ett nyköpt tyg bete sig på det här viset? Som ett gistet gammalt lakan... Vad skall man göra? Gå tillbaka till affären med sina trasiga byxor?
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-31, 21:20   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Låter som att byxorna inte passar riktigt. Som att det blivit för lite tyg runt om i höfthöjd (eller var nu sprickan hamnade).
Antingen det, eller så är det själva passformen som är lite fel.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 07:27   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag tycker du skall gå tillbaka till affären, man skall kunna sy lite tajta kläder även av manchester, När kläder sitter för trångt brukar det bli små hål i sömmarna typ att trådhålen blir lite stora. Det som du beskriver nu är inte normalt
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 09:15   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag råkade ut för att ett par köpta manchesterbyxor sprack rakt över låret när jag böjde mig ner. Byxorna var smala men inte på nåt vis för små, dessutom var det lite strech i tyget.
Gick tillbaka med dom och i affären sa dom att det troligen var nåt fel på tyget, inga problem att få pengarna tillbaka.
Hör med affären där du köpte tyget, tycker inte manchester ska spricka bara sådär.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 17:28   #5
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Tack för det. Skönt att höra att ni tror lite som jag. Förhoppningsvis vågar jag klaga i affären. Jag är jättedålig på sånt. (Vågar inte ens klaga om jag får sand i min sallad :-).
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons