Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-09-19, 22:49   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Väska till stickning

Jag ska sy 2 väskor till väninnor som stickar. De stickar mest strumpor och mössor, ibland större projekt. Själv stickar jag inte alls om jag inte absolut måste.
Kan ni ge mig något förslag på hur en stickväska ska vara utformad för att passa en som stickar? Ska det vara blixtlås? Bara en flärp? Vad anser ni behövs till en stickväska för att vara användbar? Behövs flera fack?
Tacksam för alla förslag...
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 09:21   #2
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Ett blixtlås är som gjort för att garnet ska fastna i det, så det skulle jag absolut undvika. Jag skulle uppskatta en ren och enkel design, med ett stort fack för själva stickningen, och ett mindre fack (utanpåliggande ficka?) för sax, stoppnål, extra uppsättningar stickor samt mönster.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 09:27   #3
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag sticka en del, och har nu börjat på stickcafé. Och då tyckte jag att jag behövde en väska. Skickade efter mönster från Quiltbiten http://www.quiltbiten.com/, och jag blev väldigt nöjd.
När jag nu använt den några veckor är det bara en sak jag kunde gjort annorlunda, jag hade inte behövt så många fickor invändigt utan det hade räckt med en tvådelad ficka på båda långsidorna. På mönstret är det 3 fickor i olika höjder så det blir 6 fickor totalt på den ena sidan. Men de smala fickorna på en långsidan är jättebra att ha stickor i. Om du går in på min sida kan du ser hur min blev, flera andra här på sidan som också sytt denna.

Tänkte att jag skulle sy en till min mamma också.

Lycka till!
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons