Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-05, 13:51   #1
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Behöver hjälp med val av möbeltyg!

Hjålp!

Besluts ångest vilket tyg jag skall klä om stolarna med. Den röda tycker endel, men jag är rädd för att den skall bli lite för färgglad då det är tyg både fram och bak på stolen. Det skall inte vara det blå bandet som syns på bilden utan det köper jag i tygets ton.Det blå tycker vissa påminner lite för mycket om jeanstyg och dom beiga är möjligtvis för intetsägande. Svårt att veta hur det blir med mycke tyg. Vad tycker ni? snälla hjälp mig.

Mvh. Elisabeth
Bifogade bilder
 
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 14:03   #2
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Möbeltyg

Hejsan.
Jag tycker du ska välja det ljusprickiga tyget. Alltså den 2:a från vänster.
Det tyget ser väldigt fräscht ut.
Hoppas det blir fint.
Kan du inte skicka en bild när allt är klart?
Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 15:38   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag börjar bakifrån. Tycker inte du ska ha det blå eftersom det liknar det gamla för mycket. Inte den mörkprikiga för det stjäl förmycket av trät tycker jag.

De andra två är fina båda två, men dels för att du har två barn (fläckrisken), dels för att jag gillar rött (vår soffa är det) så skulle jag ta det röda.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 21:33   #4
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag skulle ta den röda, dels för att jag tycker om färgen men också för att den skulle passa bäst hos mig. Jag vet ju inte vad du har för färger i övrigt. Lycka till
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 21:34   #5
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Jag röstar för det ljusa med prickarna!

Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 08:33   #6
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Jag röstar också för det ljusa med prickarna. Jag tror träet kommer fram fint då.
Å andra sidan kan det röda också vara snyggt, att det bryter av lite mot träet men det beror som sagt på vad du har för färger för övrigt.
Men är du ute efter ett mer klassiskt stilrent uttryck så tycker jag att det ljusa passar bra.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 13:39   #7
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Jag röstar på det röda tyget.
Om du tror att stolarna ska "ta över rummet" kan du prova att placera ut fler röda saker för balans.
Kanske En kudde till någon annan möbel, eller måla nån blomkruka eller tavelram röd. Det behövs inte så mycket...

/Maria
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 14:48   #8
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Hej igen!

Tack för alla förslag, ni ska veta att jag läser varje gång någon lämnat sin röst och jag tar tacksamt emot era synpunkter, fortsätt gärna med att tycka till, ännu har jag inte bestämt mig, men än så länge verkar det stå mellan det röda och det ljusprickiga.

Mvh. Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 15:37   #9
Sugar Sugar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 13
Jag skulle ta det ljusa med prickarna, det röda är lite för skrikigt, jag tycker nästan att det skär sig mot träet. Det ljusa deremot passar jättebra. Sen så beror det ju på vad det är för rum och vad som finns mer i rummet. Om stolarna ska ha fokus så kan det ju passa bra med det röda, men om dom bara är en del av inredningen blir det nog som sagt för mycket.
Lycka till!
Sugar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 17:14   #10
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Vad är det för stol? Hur gammal är den? Varför klär du om den?

Jag skulle använda det tyg som är mest rätt för stolen. Jag har sett flera exempel på möbler har klätts om i "fel" tyg. Det hjälper inte att tyget är snyggt och passar in i inredningen, stolen ser fel ut ändå.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 17:45   #11
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Hej!

Ni kan se stolarna i :"klä om fotölj" i detta forumet. Tyget som är på är lite trasigt och ganska ofräscht.

Mvh. Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 08:54   #12
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Det ser ut som det nuvarande tyget är av typ sammet. Stämmer det? I så fall tycker jag att du ska välja ett tyg med samma "ytkänsla" i rött eller blått.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 09:06   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag håller inte riktigt med där. Stolen har troligen blivit omklädd tidigare vilket innebär att det blå sammetstyget förmoderligen inte är orginal.

Antingen (tycker jag) så klär man om en stol så det blir så nära orginalet som möjligt både vad gäler färg och yta. Eller så klär man om den så den passar in i den miljö man tänker ha den i, och i det tyg man trivs med. I det senare fallet bör man om man hittar ett orginltyg under det andra spara detta så att man i framtiden kan återställa till orginal.

Senast redigerad av Alvan den 2005-09-08 klockan 09:08.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 09:59   #14
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag föll direkt för det röda! Ser jättehärligt ut!! 2:a för mig är det ljusprickiga, om det röda kanske inte passar med resten av "stämningen" i rummet. Men jag tycker att vi ofta är lite för rädda för färger.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 17:14   #15
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Hej!

Tänkte bara nämna att jag till slut bestämt mig för det ljusprickiga även om jag fortfarande inte vet om jag valt rätt. Lyckades däremot att trycka in bankgiro istället för postgiro då jag betalade så pengarna gick till en data affär i Södertälje istället, dom skall föra över pengarna till Furulunds har dom lovat, men nu dröjer det lite längre innan jag får tyget. Allt för att man tryckte fel på ett ställe!

Mvh. Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons