Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-29, 07:00   #1
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Cool Nöjd ägare av Brothers Innov-is 4000D

Hallo..Har nu köpt en ny brodyrmaskin..Brothers Innov-is 4000D..Säger bara det vilken maskin..Den är helt underbar, klipper trådarna mellan hoppen..Sen kan man välja mellan att koppla ihop den med datan eller andvända USB-minne eller kort..Vilket gör att jag kan välja själv.. Men skulle vilja komma i kontakt med de som har Brothers maskin.Det verkar var få som har Brothers brodyrmaskiner.. Karina61
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-29, 13:52   #2
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Oxså nöjd!!!!

Hej JAg har haft min innovis 4000 sen januari 2005 och är helnöjd.Det är ett monster till maskin.Undrar du om ngt så hjälper jag gärna till om jag kan.
Häls
Susanne:
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-29, 14:13   #3
smultron75 smultron75 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 60
Smile glad att du har en broderimaskin igen

Jätteglad att du har en broderimaskin igen!
Jag älskar att kika på din hemsida och se allt fint du syr och broderar till flickorna.

Kram från Jessica i Nyköping
smultron75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-29, 15:12   #4
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Ni ska bara veta vad jag har sökt efter en ny brodyrmaskin..Så valet stod mellan Janomes och Brothers maskiner..Men pratade med en försäljare neråt landet som verkligen kunde Brothers maskiner..Då slog jag till när man fick höra att man kunde göra det jag ville med maskinen..Som sagt så broderar jag väldigt mycket till mina små underbara barnbarn..Älskar att brodera på fleecefiltar..Så nu är det mycket Nalle Phu..Det finns ju på nya maskinen..Så nu vet jag att det finns fler som har denna maskin..Kommer att fråga dej lite senare om det är nåt..Ps min hemsidan är ju för mina barnbarn...hi hi
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 08:25   #5
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Re: Nöjd ägare av Brothers Innov-is 4000D

[Hej Karina
Här har du ännu en nybliven Brother innov-´is 4000-ägare! Jag har haft min maskin i snart en vecka. Den lovar mycket. Jag fick problem när jag skulle sy i frotté men efter att ha pratat med Kaj i Råå så fick jag rådet att höja pressarfoten. Den var ju inställd för tunnare tyg! Nu försöker jag sy äpple på tunna kökshanddukar och dom blir inte bra.Baksidan ser hemsk ut. Jag skyller inte på maskinen utan på att jag är för ovan vid den. Något tips?
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 08:31   #6
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Hej Åsa,
JAg har inga problem att sy varken i frotte eller tunna tyger.Dock blev mina baksidor ibörjan ibland trassliga men jag har kommit på att det har med vilken sorts undertråd som man andvänder.Vet ej om det stämmer men ju tjockare undertråd ju trassligare kan det bli på undersidan.När jag andvände riktigt tunn undertråd så blev det perfekt.Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 08:37   #7
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Re: Nöjd ägare av Brothers Innov-is 4000D

Tack för tipset!
Undertråden som jag har är Janomes färdigspolade. 60/2 polyester. Vet inte om den räknas som tunn.
Åsa
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-31, 09:39   #8
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Hallo..Vad kul att det är fler som har en Brothers broderimaskin..Ni ska veta att det tog nog 2 veckor innan man kunde brodera som jag ville..Jag har ju haft Husqvarnas brodermaskiner före..Och då tar det ju ett tag innan man kan lära sej en helt ny maskin..Men jag har inget problem med undertråden..Kör med Cut-Its undertråd..Sen har jag 1000meters broderitråd..Men det jag tycker är så skönt är att man slipper klippa tråd på framsidan..Det är ju så att man längtar till maskinen när man har jobbat..Det är bara tiden som inte räcker till..Och vad skulle man göra utan Kaj i Råå, han kan verkligen maskinen utan och innan..Karina61
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 21:56   #9
zicci zicci är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 3
Exclamation Hjälp brother innov-is 4000 d

Hej
Såg detta när jag letade i forumet och hoppas att även om inläggen är gammla kanske jag kan få lite hjälp. Har en ny innov-is 4000d som jag köpt som gått som demomaskin (knappt använd) är jättenöjd men när jag ska göra större bokstäver (rätt stora) så blir dem inte täta och snygga?? upplever även ibland att jag får detta vid andra bilder jag broderar?? har provat att sätta tätare stygn på den inställningen som finns på maskinen men det blir ändå inte bra. Hyfsat men inte bra?? Jag har köpt över och undertråd från försäljaren och kör brothers tråd över och undertråd. Använder mellanlägg under och kör solvy ovanpå någon som kan ge mig tips. Någon sa att man måste lägga till understygn om man ska köra större bokstäver hur gör man det då har pe design 6 och pe design lite?? Blir inte bra när jag broderar på frottehanddukar heller som att det inte är nog täta stygn?? det är inte helt förkastligt men inte så bra som jag vill ha det... och som jag har förväntat mig att det skulle bli.
Annars är jag supernöjd!!! säkert något galet som jag gör någon inställning eller nåt skulle gärna vilja komma i kontakt med Kaj någon som har hans mail eller telefon så skulle jag bli jätteglad
zicci är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 08:37   #10
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag svarade i den andra tråden du startade om samma sak om hur du ändrar i PE Design 6.
Jag har någonstans i bakhuvudet att åtminstone "förr" var Brothers tråd inte 40-tråd, utan 50, och eftersom de flesta mönster görs för 40-tråd kan det blir lite glest. Kolla vad det står på tråden, 40 eller 50. Kan vara bra för oss att veta!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons