Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-01, 10:48   #1
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Planerat databyte -- hur gick det för er

Hejsan,, det börjar bli dags att byta dator igen,, och jag gillar det inte. Använder husq.3D professional,, så hur gick det för er som bytte till windows 7. Det verkar inte att få tag på xp-home edition längre.. tröttsamt, men men, Jag sökte i forumet på windows 7, men fick inte fram hur det blev,, använder ni fortfarande 2 datorer ?? Finns det uppgradering till win.7. som funkar på både program & D-card reader .. Tacksam för hjälp o tips
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 11:36   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
God fortsättning, va skönt att tillhöra dom som mår bra i dag...

Jag har nu suttit x antal timmar med min nya dator. Rätt kul med ny teknik, men, men, men, Har installerat mitt Pe Design 6. Har funkat tillräckligt för mig i många år tills nu tydligen.Jag får inte kortläsaren att funka. Det är tydligen så att den är för gammal för Windows 7. Ska väl ta kontakt med Brother nu i veckan.
Är det nån annan som har haft samma problem som jag?

Tänk på det när ni ska köpa nya datorer!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 12:00   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Du ska kunna få PE Design att funka i Windows 7, i ala fall 32 bitars, för det går alldeles utmärkt hos mig!

Tillägg: Brothers beskrivning
http://welcome.solutions.brother.com...lid=dlfh000108
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 12:09   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Kan tillägga att jag även har ett gammalt Bernina Artista på min Windows 7-dator. Däremot har jag ingen erfarenhet alls av HQ-programmen. Ofta brukar själva programmen funka, men drivrutiner till kortskrivare och donglar saknas.
Återigen: Jag har 32 bitars. Med 64 bitars är det flera program som inte funkar bra, efter vad jag har hört.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 16:00   #5
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Sotis: Då till nästa (dumma?) fråga: hur vet jag om jag har 32 eller 64 bitars???

Nu har jag laddat ner från sidan du rekommenderade. Nu kommer det ingen ruta längre där det stog att kortläsaren inte var i. Programmet blinkar till som om den var på väg att starta, men sen är det borta. Det här är väligt irriterande
Kan du lotsa mig vidare måntro?
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 16:37   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
Evalen skrev: Visa inlägg
Sotis: Då till nästa (dumma?) fråga: hur vet jag om jag har 32 eller 64 bitars???
Om den frågan var dum så är jag också dum, för jag visste inte heller på rak arm (fast när jag köpte datorn läste jag specen). MEN, kollade och i Kontrollpanelen - System och Säkerhet - System går det att utläsa.

Jag följde "bara" anvisningen där på sidan och så funkade det... (Har för mig jag fick göra om det någon gång, för jag missförstod något). Har du gjort alla steg och i rätt ordning? Äsch, klart du har... Provat att starta om datorn? Ska man ju inte behöva göra, men ibland löser ju det mystiska problem...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:21   #7
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jodå jag har gjort om allt ett par gånger, å startat om åxå ett par gånger...men nu har jag då hittat efter din hjälp, att jag har 64 bitars. Skit åxå...Men jag får väl ta kontakt med Brother å kolla läget. Va gör jag annars...Jobbigt när jag är nu kan Pe Design. Aldrig får man vara riktigt glad
Men stort Tack Sotis för hjälpen!
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:40   #8
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Kollade runt lite på Embirds Basic. Där står nåt om 32 bitars, funkar då inte det heller i min nya dator, snyft?
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:45   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jo, det ska finnas någon form av Betaversion av Embird för 64-bitars. Vet att det skrivits om det här på Sysidan, men eftersom jag inte har 64 kollade jag inte närmare.
Embird är ju ett program som hela tiden utvecklas och försöker hänga med i svängarna, så det kommer säkert att finnas support för 64 bitars och vad mer som kan komma!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:48   #10
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag får helt enkelt ladda ner o testa, det kanske räcker med basic för mig å då blir det ju inte så saftiga pengar trots allt.
Men jag kollar med Brother först. Jag kan höra av mig igen om det nu är nån annan som sitter med samma problem som jag.
Tack Sotis, det är skönt att du är här
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:14   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Om man inte gör egna stygnsättningar tycker jag att Embird Basic klår PE Design med hästlängder!
Såklart vi föröker hjälpa varann när vi kan här!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:51   #12
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Inte för att jag ägde problemet just nu.Men Sotis du svarar ofta och är kunnig ++++++./ Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:03   #13
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag har nu laddat ner demot av Embird o genast kommer alla frågorna, så håll i er...
Min största båge 20x30 cm, måste jag dela broderierna i programmet, eller väljer jag båge först i programmer å lägger sen i broderiet?
Det blir väl ingen skillnad på broderierna jag menar i storlek?Jag har ju återkommande broderikunder å då är det ju en fördel om det blir samma resultat
Jag behöver alltså bara en Usb pinne för att föra över från datan till maskinen?

Det är svårt att lära gamla kärringar att sitta...
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:44   #14
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Till skillnad mot i PE Design förs inte informationen om vald ram med från Embird, så egentligen kan du ha vilken ram som helst. Men vill du se hur broderiet hamnar i ramen väljer du vilken ram du tänker sy i och ser till att "center in hoop" är avklickad när du sparar. Kan din maskin läsa USB-pinne (lyckliga du i så fall!) är det bara att föra över till pinnen och ta med till maskinen.
Det är för övrigt så skönt att kunna jobba med programmet utan att behöva ha den förgrömmade kortboxen hängandes på datorn!

Senast redigerad av Sotis den 2011-01-02 klockan 16:02. Anledning: Men jösses hur jag stavar!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 16:03   #15
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hehe börjar komma lite från ämnet,, får fråga igen.. om någon kunde använda husqv. 3d och d-card reader i windows 7,, lite panik.. ska snart köpa datorn
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons