Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-16, 19:22   #1
Lirkan Lirkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 4
Thumbs up Härliga garner!

Jag har precis hittat en rolig sida med härliga garner. Kunde inte låta bli att beställa från sidan, dock känner jag inte till deras garn men det är alltid kul att testa något nytt. www.bellvingarn.se fann jag massa kul. Tydligen så kommer det in mer och mer garner hela tiden. Så nu längtar jag tills jag får hem garnerna och kan börja sticka mitt vantar,halsduk och möss set
Lirkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 22:02   #2
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Är du säker på att du skrev in rätt adress? För det är inte jag.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 22:33   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Skulle personligen aldrig handla från ett företag med så dålig företagsinfo samt kontaktinfo.

Inlägget från Lirkan känns dessutom väldigt konstlat, reklam om eget företag kanske?
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 22:52   #4
Minnas Minnas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
Jag tycker att de har bra företaksinfo och kontakt eller?
Minnas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 23:48   #5
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
På hemsidan tycker jag uppgifterna verkar helt ok

Senast redigerad av albasmormor den 2010-11-17 klockan 00:13.
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 11:43   #6
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag tyckte också att sidan verkade ok, men saknade uppgifter om masktäthet på garnerna, har mailat dom och undrat om detta.

Det man kan tycka är lite underligt är att nästan alla garnerna säljs i 4- eller 6-pack. Det är ju inte alltid man vill ha så många, men de har väldigt låg frakt. Och jag tyckte det fanns många roliga garner att sticka halsdukar av.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 13:21   #7
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag vill nog gärna ha lite mer kontaktuppgifter än en mailadress, iaf när det handlar om ett för mig helt okänt företag.

Kanske fånigt men är hellre extra noga särskilt med tanke på att det bara verkar finnas förskottsbetalning som betalningsalternativ, iaf vad jag lyckats hitta.

Men som sagt, jag är petig, har jobbat en hel del med konsumentfrågor/rätt så har väl blivit lite yrkesskadad.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:47   #8
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
Hej

om man går in under deras köpvillkor så får man både organisationsnummer och adress. Söker man vidare på google och nätet kan man få reda på mycket mer.

Men visst är det så att det varit trevligt med ett namn och en liten presentation.
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 16:50   #9
Stimon Stimon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 191
Tack för tipset, fanns många fina garner. Vill ha alldeles för många... Bara att bygga på önskelistan till jul
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 17:22   #10
Lirkan Lirkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 4
Håller me.

Citat:
Bir skrev: Visa inlägg
Jag tyckte också att sidan verkade ok, men saknade uppgifter om masktäthet på garnerna, har mailat dom och undrat om detta.

Det man kan tycka är lite underligt är att nästan alla garnerna säljs i 4- eller 6-pack. Det är ju inte alltid man vill ha så många, men de har väldigt låg frakt. Och jag tyckte det fanns många roliga garner att sticka halsdukar av.
Jag håller me om att masktäthet är viktigt att få veta,hoppas de lägger in det. Stickstorlek fann jag dock med lite bök, men varje garn har tre bilder, tydligen på den bilden där de visar garnet på en sticka kan man se vilken stickstorlek det är till garnet. Själv chansa jag när jag beställde från de. Beställde inte mycke men jag vill ju prova o se. Svider inte lika mycke om d e nåt skumt me företaget om man lagt lite pengar bara.
Lirkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 17:24   #11
Lirkan Lirkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 4
Bellvin Garn

Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Är du säker på att du skrev in rätt adress? För det är inte jag.
Hej! Jag jag kommer in till en garnsida med typ svart bakgrund när jag skriver in www.bellvingarn.se Prova igen
Lirkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 18:43   #12
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Bellvingarn hänvisar 2 ggr till Trygg E-handel på sin hemsida:
citat från http://www.bellvingarn.se/kopvillkor/: "Företaget kan uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet om detta skulle behövas. Vi tillämpar Trygg E-Handels riktlinjer för bättre och säkrare handel på nätet."
Det är bara det att de INTE är certifierade av trygg E-handel!!!

Kolla själv:
http://www.tryggehandel.se/?sida=godkanda&list=true

Garnerna kanske är Ok, det vet jag inget om. Men jag tycker INTE det är seriöst att hänvisa till nåt man inte är med i (Trygg E-handel)!

Vet inte om det är så fortfarande, men förut har det i alla fall varit vissa problem ibland med Paypal vad gäller säkerheten. De firmor jag handlar från på nätet använder det inte.

Håller med den som skrev att det första inlägget har lite för mycket av reklamtext över sig. Tycker Adm borde ta bort antingen hela tråden (om den bryter mot att göra reklam?) eller flytta den till leverantörsforumet!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 17:18   #13
Lirkan Lirkan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 4
Citat:
Syofta skrev: Visa inlägg
Bellvingarn hänvisar 2 ggr till Trygg E-handel på sin hemsida:
citat från http://www.bellvingarn.se/kopvillkor/: "Företaget kan uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet om detta skulle behövas. Vi tillämpar Trygg E-Handels riktlinjer för bättre och säkrare handel på nätet."
Det är bara det att de INTE är certifierade av trygg E-handel!!!

Kolla själv:
http://www.tryggehandel.se/?sida=godkanda&list=true

Garnerna kanske är Ok, det vet jag inget om. Men jag tycker INTE det är seriöst att hänvisa till nåt man inte är med i (Trygg E-handel)!

Vet inte om det är så fortfarande, men förut har det i alla fall varit vissa problem ibland med Paypal vad gäller säkerheten. De firmor jag handlar från på nätet använder det inte.

Håller med den som skrev att det första inlägget har lite för mycket av reklamtext över sig. Tycker Adm borde ta bort antingen hela tråden (om den bryter mot att göra reklam?) eller flytta den till leverantörsforumet!
Det var mig ett jäkla gnabb från negativa människor. Tråkigt tycker jag. Jag trodde jag kunde glädja folk med ett tips om en sida som jag besökt och själv tycker har fina garner. Får tacka för den här korta tiden här men att ge folk som har intresse för stickning m.m tips om ett ställe jag handlat för tänker jag inte unna nån mer om jag inte själv känner personen. Här var det för mycke gnäll och folk som misstror. Denna klago mur till sida (sysidan) är inget jag kommer tipsa nån annan om. Ha det bra
Lirkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons