Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-04, 12:57   #1
orkanlia orkanlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 46
Praktik

Hej! Jag skulle vilja ha tips om var jag kan hitta en praktikant till min verkamhet. Praktiken ska vara genom arbetsförmedlingen (jag har lagt upp annons där men inget bra resultat) och målet är anställning. Jag letar efter sykunnig praktikant som kan hjälpa till med allt möjligt men framför allt att sy. Jag vill ha någon som gillar min stil och tycker att företagsidén är intressant. Orkan Lia är ett klädmärke som är till för de som vill sticka ut i mängden. Vi erbjuder den unika tjänsten klädabonnang. Företaget finns i Stockholm på Hökensgata 7 nära slussen och Götgatan.
Tips om någon praktikant eller var jag ska vända mig?
www.orkanlia.se
Mvh
Karolina
Orkan Lia
orkanlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 13:06   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Synd att det är i Stockholm för det är precis en sån praktik som jag letar efter...
Tror du har bättre lycka om du ringer och pratar med arbetsförmedlingen. Du kan ju också söka ute på arbetsförmedlingens sida efter sykunnig bland alla cv som arbetslösa skriver.

Önskar dig lycka till

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 13:10   #3
orkanlia orkanlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 46
Tack så mkt för tipsen!
orkanlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 14:24   #4
LenaK LenaK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 83
Du kanske kan sätta upp lappar på de större sybehörsaffärerna? Om de har en anslagstavla, eller be att få sätta upp lappen i fönstret? De är säkert intresserade av att uppmuntra sömnad.
Lycka till, att hitta praktikant via AF, är inte lätt. Jag gick bet, till sist fick jag slå den tanken ur huvudet.
// Lena
LenaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 14:52   #5
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
Attans att man inte bor eller har husrum i Stockholm!
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 18:12   #6
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Om målet är en anställning så kan du ju även ta in någon som är skräddare/sömmerska som frilansar?
Jag skulle personligen hellre nappa på ett sånt upplägg än en praktik för ev. anställning längre fram...

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 18:27   #7
orkanlia orkanlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 46
Problemet är att jag har flyttat från Linköping till Stockholm precis, köpt lokal och bygger upp min kundkrets nu. Jag behöver hjälp men har inte råd att anställa just nu men om ett halvår då praktiken tar slut kommer en anställning vara möjlig. Att samarbeta med andra företagare kommer också vara aktuellt i framtiden, där har jag redan en kontakt men fler är välkomna.
orkanlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 09:53   #8
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Aha, då förstår jag varför du valt upplägget med praktik. Hade jag varit arbetslös hade jag med all säkerhet nappat på praktik via arbetsförmedlingen men i nuläget är jag också egen företagare och är mer intresserad av frilans

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 12:20   #9
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
orkanlia skrev: Visa inlägg
Problemet är att jag har flyttat från Linköping till Stockholm precis, köpt lokal och bygger upp min kundkrets nu. Jag behöver hjälp men har inte råd att anställa just nu men om ett halvår då praktiken tar slut kommer en anställning vara möjlig. Att samarbeta med andra företagare kommer också vara aktuellt i framtiden, där har jag redan en kontakt men fler är välkomna.
Åh vad tråkigt att du flyttat härifrån. Hade varit skoj att få praktisera.
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 22:22   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ah, om det var i Göteborg så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 10:01   #11
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag skulle också rekommendera att kolla med gymnasieskolor som har mode- och klädsömnad. Det kan säkerligen finnas duktiga elever som skulle uppskatta praktik parallellt med studierna, och då kanske också under sommarlovet? Arbetslivserfarenhet, även som praktik, kan vara guld värd, framför allt när det är svårt att få jobb...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 10:07   #12
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Jag kanske skulle vara intresserad, bor i stockholm och går textilutbildning på gymnasiet, vi kanske kan höras av och diskutera det?
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons