Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-19, 00:43   #1
emmet99 emmet99 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 8
Unhappy Behöver hjälp med Stoff o stil-mönster 83000!

Hej!

Jag är ganska nybörjare på att sy och nu syr jag alltså en klänning till en väns lilla flicka i strl 92 där jag har kört fast HELT! Vet inte hur jag ska förklara så tänkte höra om någon har mönstret som kan se "var jag är" och kan hjälpa mig?

Jag ska sy fast infodringen på halslinningen, men baksidans infodring har mindre tyg än baksidans klänning och vet inte om det är för att jag gjort fel tidigare eller hur det är. Är så ledsen =( På framsidan klaffar alla markeringar, och även axelsömmanrna, men sedan blir det överskott på baksidan.

Hoppas jag lägger frågan på rätt ställe!

Tack så hemskt mycket på förhand!

Hälsningar

Emilie
emmet99 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 09:18   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Infodringen bak motsvarar ju klänningens baksida uppe vid nacken, usch vad det blev svårt att förklara. Men om du lägger mönsterinfodringen på baksidans mönsterdel upp vid nacken så ska den vara precis likadan.
Har du mer tyg så är det bara att klippa ut en ny infodring som är lite större, såvida du inte sytt fast allt än.
Gick det att förstå annars får jag försöka rita upp det.


Upps! såg inte att det var knäppning bak vilket kanske gör det lite mer komplicerat. Du ska kanske vika över knapp och knapphåls infodringen så att det möter halsinfodringen?
Förlåt att jag inte kollade innan jag började babbla för nu är du väl ännu mer förvirrad.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat