Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-10, 10:14   #1
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Klänning till studentskiva

Jag har bestämt mig (för ett tag sen) för att göra min egen klänning till min studentskiva. Hittills har jag bara köpt tyg och ritat upp en skiss på hur den ska se ut.

Men det är tyget som är problemet.
Det är rött, lite tjockare silke, och vitt, väldigt tunnt silke.

Problemet: jag pratade med en kompis häromdagen, och hon tycker att klänningar i silke påminner för mycket om lingerie. Typ nattlinnen.

Nu är jag intresserad om andra har samma uppfattning, för jag vill ogärna få negativ uppmärksamhet för min klänning på studentskivan.
Så...vad tycker ni? Påminner klänningar i silke för mycket om nattlinnen och övriga plagg man inte visar sig offentligt i?
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 10:27   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det beror väl mer på modellen. Sen är det ju faktiskt inne med lite "nattlinne"-stuk, men man ska väl aktasig så det inte blir för mycket "nattlinne"

Beroende på modell tycker jag nog det fungerar fint.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 12:27   #3
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Jag tycker också att det beror på modellen du väljer, inte tyget. Om man gör klänningen för kort och med tunna axelband skulle det möjligtvis ge en känsla av nattlinne.

Jag ser framför mig en modell med ganska fyllig "kjoldel" med mycket fall som går minst till knäna. Lite femtiotal och glamourkänsla kanske?

Du måste lägga upp en bild hur den blev när den är färdig sedan!

linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 17:22   #4
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Jo, det är väl sant att det beror på modellen.

Jag har två olika som jag sitter och velar mellan.
Båda är axelbandslösa.
Den ena är kort och festlig. Tajt (det röda silket) utmed hela överkroppen och går över till en fyllig kjol (det vita silket) från alldeles under höfterna till halva låren ungefär. Lite drygt.
Den andra modellen är mer elegant.
Det vita silket som en kort tubtop över brösten. Under dyker det röda silket upp (det ska se ut som om det vita är vikt över det röda) och går tajt utmed kroppen till halva låren. Sen går den lite vidare från halva vänstra låret till halva högra vaden, som en diagonal.

Om tyget räcker ska jag sy upp båda och jämföra och sen välja den som blev bäst.
Men bilder kommer definitivt upp. Vet inte när, men innan 31 maj i alla fall.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 17:43   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Låter inte som om någon skulle bli ett nattlinne.Tycker den första modellel låter roligast men det vore kul att se båda
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 17:55   #6
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Jo, jag tycker själv att den korta modellen skulle vara roligast, och det var den jag tänkte mig först.
Men den känns en aning vågad. Eller inte vågad, men typ...mer åt det sexiga hållet än åt det eleganta hållet.
Och i och med att jag aldrig varit på en studentskiva innan har jag ingen aning om hur det ska vara.
Men snart så kan jag börja sy på dem (nästa onsdag för att vara exakt =D) och då får vi se vilken som blir bäst.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 19:52   #7
alexandrab alexandrab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 5
jag tror inte att det blir som ett nattlinne det beror på mönstret men en kläning kan se konsti ut men inte såå ofta som ett nattlinne ja tror det blir bra!

kram alexandra!
alexandrab är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
klänning, silke, studentskiva


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons