Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-02-28, 18:53   #1
MariaW MariaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 3
Unhappy Kortläsare/skrivare och brodyrprogram ?

Hej

Har just beställt en Platinum Plus men har inte fått hem den än. Har aldrig broderat tidigare men ju mer jag läser desto mer längtar jag.

En liten fråga. Är man hänvisad att enbart köpa kortläsare/skrivare och programvaror från husqvarna eller kan man hitta billigare någon annanstans ?

Hoppas på svar !

Maria
MariaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-03, 16:41   #2
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Husqvarnas delar som gäller..

hejsan Maria

Jätte kul att du har beställt en brodermaskin.
Platinum Plus är en enkel symaskin att arbeta med, så det kommer nog att gå bra

Du måste använda Husqvarna Vikings programvara/ Kortläsare för att du ska kunna spara broderbilder från datorn till din symaskin.

I Customizing plus finns det flera program bl.a. ett som heter VIP D-Card Reader/Writer, det programmet läser till ett sparbart D-Card som följer med D-Card läsaren.

D-Card läsaren kostar ca. 1.600 kr.
Customizing Plus kostar ca. 3.200 kr.

Har du några frågor angående din Platinum Plus eller Data program kan du höra av dig till mig.

Mvh.
Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-05, 15:28   #3
MariaW MariaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 3
Hej Jan

Jag har nu fått hem min Platinum Plus och är väldigt nöjd. Eftersom du verkar vara kunnig på området skulle jag vilja veta vad det kan vara för fel när maskinen inte stannar när undertråden tar slut ?


Det är väldigt irriterande när man håller på och broderar och man ska behöva backa över 100 postitioner varje gång undertråden tar slut.

Hoppas på svar !
MariaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-05, 16:36   #4
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Ingen kontroll av undertråden...

Hej igen Maria

Tyvärr har inte Platinum Plus avkännare av undertråden
När du ska sy stora brodyr, kolla att du har fullt på spolen, maskinen syr ganska länge innan undertråden tar slut, beroende också lite på hur långa stygn som görs i mönstret.

när Platinum Plus har sytt en 5-7000 stygn, stoppa maskinen och tryck på knappen "matas undan" den sitter i mitten längst ned och står på sidan 40 i handboken. Bågen går då bakåt så att du kan ta ur spolen om den är slut, är den inte det så kan du sy en stund till, men du bör har koll på maskinen om det inte var mycket kvar, annars kan det bli som du skrev att den syr utan tråd en bit.

I Sampler foldern står det stygn antal vid varje brodyr så att du kan ha lite koll på vilka som kan behövas stanna och kolla undertråden i mellan åt.

Övertråden har en avkännare och därför stannar maskinen i alla fall om det strular för mycket i sömmen när undertråden tar slut.

Hoppas du blev lite klokare, och ha det så kul med din nya symaskin, vet man bara knepen hur man ska göra brukar det flyta på mycket bra

Dom modeller som har en undertrådsavkännare från Husqvarna är: Designer I & II samt Orchidea 1250.

Hälsningar:
Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons