Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-30, 18:39   #1
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Thumbs up Beställde småsaker från eBay

Jag ville bara berätta lite...

Jag beställer från en butik genom eBay. Jag tror säkert att de är beg. saker, men en del är oöppna saker dock. O det är rätt seriös säljare! Snabbt svar o trevlig, trots jag misstog att klicka dubbelt men han förstod o fixade fram en st varje, inte 3 st typ.. Snällt. Jag avskyr eBay pga de kan inte raderas beställningslistor. Se upp för det.

1) Piping pressfot - set (3 i, olika storlek)
2) 20 st Bobbins
3) Roll Hem pressfot - set (2 i, 2 mm o 4 mm)
4) 16 st (olika tyska nål-set) till symaskin plus speciellt sax, typ japanskt. (vet inte vad det heter på svenska egentligen, men skönt för min hand. Lilla sax är jobbigt o det gör ont i fingrar)


Delivery kostar bara 3,50 pund = 42 kr.

Totalt 310 kr

Hemma i Sverige skulle ha kostat ca 1200-1500 kr! Om man går till butiken o köper såna nya småsaker.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 19:27   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Grattis

Köper det mesta av mina tillbehör på eBay! Även från USA är ofta frakten förbluffande låg för småsaker. Och fort går det i regel. Bor man i en småstad som jag gör har man ju inte ens möjlighet att handla lokalt i vilket fall (något jag i allmänhet förespråkar).
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 21:30   #3
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Tack

Du är väl eBay-mäster Om man gör sitt misstag att klicka dubbelt saker.. så hur raderar man det..? måste man emaila till säljare ändå?

Jag bor i Sthlm o avskyr höga priser. Butiksägarna sniffar strålar. Skyhöga butikshyror o för mkt arbetsgivaravgifter som gör det "ond cirkel"

Alter Schweden! Tyskar skrattar åt Sverige som gör sig dumt.


Ja é vel smålendsk snåle Emil såm é prismedveten
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 21:38   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
eBay-mäster... knappast!

Man kan inte korrigera genomförda "Buy Now" efter "commit to buy". Det är upp till säljaresn goda vilja. Har själv haft turen att upptäcka mina misstag i tid (för visst har jag varit väldigt nära att göra ett antal missar! Skrivit fel pris med en nolla på fel ställe och så...) så jag har inte behövt testa.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 22:11   #5
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
heheh okej..

meeen!
Usch jobbigt.. jag visste!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 22:17   #6
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
"japansk sax" eftersom jag har varit i 3 månader i Japan för många år sen, så såg vackra o urgamla deras hantverkarverktyg...därför jag uttalar "japansk sax"

Heter det så trådsax?
Bifogade bilder
 
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 10:25   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Fårsax skulle jag kalla den. En mindre variant av den hederliga handdrivna fårsaxen

Har en själv och den är perfekt att klippa tovor på kissen med. Man kommer nära och har fullständig kontroll. Har en Norsk skogkatt som tovar ibland
En elak lömsk gamling på 12 år. Off the record

Senast redigerad av Delfintua den 2008-08-31 klockan 11:00.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 10:30   #8
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Haha

Nice word! lilla fårsax
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 18:07   #9
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Ja Ebay kan man bara inte vara utan *L*
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 19:14   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Utan ebay skulle jag nog aldrig få något projekt klart!

Jag köper symaskinsnålar, tråd, spetsar och band, tyger, knappar, spännen, spolar, rullknivar och pressarfötter från ebay. Priserna utomlands är oftast löjligt mycket lägre, ofta på produkter som dessutom är av samma märke, som priserna i sverige. Dessutom hittar man mycket som nog inte ens finns att få tag på i de flesta sybehörsbutiker här hemma..

Länge leve ebay säger jag.

Men var noga med att läsa objektbeskrivningar, se till att du förstår vad frakten kostar och att du kan betala för varorna på ett sätt som är accepterat hos försäljaren. Paypal är det vanligaste och utan tvekan ett pålitligt och behändigt system...
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 20:54   #11
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Jag blev förvånad över de löjliga priser t.ex. i England. Jag började direkt gilla ebay Men jag måste öva mer...

jag har lite svårt att begripa med Paypal...

Ja förstår er utan ebay skulle ni inte få ... ja samma här..
Några tyg får vänta... jag var tvungen att vänta tills lönen kom... o kunde inte sy på en gång utan roll hem fot 4 mm... måste ha dom. orkar inte styrka perfektionistiskt. Behöver skärmatta... stor.. ca 90x60 cm... 1A men hittade inte ännu..

Jag ska sy franskt svart/grå vackert o chic tyg, "täcka" till provdockan. De måste vara perfekt o åtsittande. Det blir svår uppgift Eftersom jag vill ha snygg i hörnet. Slippa att gömma den innan gästerna kommer

Bilden, lite liknande.. men.. bakgrund ska va mkt mörkare silvergrå än så, o blommor o mönster är svart.
Bifogade bilder
 
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 23:18   #12
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Men Paypal är inte svårt oftast står det pay efter objektet när man väl har reggat kontokortet sen är det lätt har ett kort bara till utland Något man måste vara noga med är att dom skickar till Swerige hände mej en gång var för snabb haha men nu så *L*
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 13:32   #13
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
OT:
Fat Pig! Mitt bredband pajades imåndags, så måste vänta på fälttekniker som kommer till mig på måndag. Han ska lösa problem.
Nu använder jag nån annan grannes internet som jag utnyttjar det. :P

MEn...när jag var på jobbet inatt o försökte fixa fram PayPal (cards code)... för jag trodde att det var färdigt med register o så. Såg ut som så enkelt... men när jag ska beställa dom småsaker på EBay men men... han emailade till mig att han inte fått pengar... *suck*... jag kollade upp PayPal...
Jag upptäckte att det saknades en sak som är cards code som dom ska skicka till min email, o sen fylla i cards code på PayPal... o det stod att det kan ta upp till 2-4 arbetsdagar. Det betyder att jag fyllde i register i fredags. Men det kom inte ännu idag!...

När jag var på jobbet inatt kollade jag email. o letade efter överallt i paypal.. men hittade inte..

FATTAR INTE... men det kom upp en ny fönster o säger att jag måste faxa till dom med mitt kortnummer o namn o telnr... o förklaring.

SÅ krånligt!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 13:37   #14
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
När jag registrerade mig på paypal så kom det en kod till mitt kontoutdrag från min bank, inte till min email. Funkar bra att ta kontoutdrag från bankomaten.

Om jag nu förstått ditt dilemma rätt så kanske det kan vara värt att titta på kontoutdraget?
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 13:38   #15
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
ja? ska kolla där nu
hoppas att det finns redan!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons