Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-02, 19:00   #1
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
Question Att tänka på vid dator inköp?

Ska äntligen byta ut min urgamla dator för att kunna sätta igång med broderi via datorn. Vad ska jag tänka på ? Minne? Processorer ? Vista eller xp ? etc. Är inte så himla data kunnig men vill kunna utveckla mitt broderande med ett stygnsättningsprogram och kunna ladda ner broderier via internet.
Tack på förhand för tips.
mvh Anna
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 19:51   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Broderiprogrammen kärver i allmänhet inte några värstingdatorer. Alla nya datorer som säljs idag klarar troligen alla broderiprogram!så fundera på vad du ha för behov i övrigt.
Mycket arbetsminne är något jag skulle prioritera i alla fall.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 20:00   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
VAd är det för data program du använder? Har för mig att vissa inte gillar Vista men det borde du ju kunna kolla i dataprogrammets systemkrav. Embird funkar tex i 32 bitars Vista men i 64 bitars Vista är det några saker som inte fungerar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-02, 21:18   #4
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
pfaff 4d

pfaff 4d hade jag tänkt mig (ta mig råd till!!)
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 06:17   #5
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag håller med om att man behöver bra arbetsminne, internminne! Jag kör med vista på min bärbara dator men på den äldre stationära där jag hanterar broderierna har jag XP. (Den står närmast symaskinerna!)

Vista har en del buggar eftersom det är så nytt ännu, men jag tror det är ett "sevicepack" på g för att lösa detta! Då ska det inte vara några problem.

Det jag har märkt är att jag behöver många USB-uttag och att de är lätt-tillgängliga!
På många stationära sitter de på baksidan och DET är besvärligt! På min bärbara har jag köpt till en liten "dosa" så jag kan ha den i hela tiden och i dosan kan jag koppla in 4 st! Det underlättar ju när jag lägger in foto, scannar, laddar mp3n, och lägger till siffer-dosan (jag har ingen siffersats på tangentbordet på den bärbara). På så sätt slits inte uttaget i datorn utan allt sitter i lugn o ro. Skulle det slitas så byter man ju bara dosan, inte hela datorn!

Jag har även en "lös" hårddisk, för att spara undan foton, o filer jag är rädd om och då frigörs ju minne i själva datorn och den orkar jobba ännu bättre! Man vill ju inte förlora nåt!

Men tänk på att du ska göra annat än bara fixa med broderier med datorn! Ska du fixa mp3 behöver du kanske högtalare? det är inte alla bärbara som har vettiga där... mm.
För att ladda från internet behöver du egentligen bara en bra uppkoppling. Jag kör med 8 hos Telia o det funkar otroligt!

Lycka till med ditt val!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons