Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-10, 20:31   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Angry Jag är så j-v förbannad.

Det går inte sy täcksöm på den j-v maskinen (hyskylock 936, har diskuterat den tidigare).

Under den tiden jag haft maskinen har jag lyckats fålla en barntröja. Varje gång samma svar "du som gör fel". I morgon eller på lördag är det jag som släppar med mannen (som stöd) och maskinen till affären och ber, nä kräver att få pengarna tillbaka. Nu är jag inte snäll längre!!!

Senast redigerad av Alvan den 2005-03-10 klockan 20:35.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-10, 20:34   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Stå på dig!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-10, 20:46   #3
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Vilken otur du haft, men du verkar inte vara ensam om den saken. Jag hade nog tur som fick en 936 som fungerar bra. Låt oss höra den rafflande fortsättningen....
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 00:50   #4
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Håller tummarna för dig och lider med dig,kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 08:03   #5
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
försök att inte bli ledsen...
jag har ett tips... det kan vara fel på hela nålstången... det var vad som hände mig... efter att jag haft hemma den i minst tre omgångar med orden det är inget fel på maskinen... till slut fick jag rätt och de fick byta hela stången med nålhållarna...
det visade sig senare att i affären hade de testsytt den med vanlig bomullstråd som ju är mycket kraftigare än overlocktråd... av någon mycket konstig anledning funkade den med grövre tråd... men jag hade ändå önskat att de lyssnat på mig lite bättre och inte varit så snabba med att tro att jag hade fel och skicka hem mig... det blir ju hemskt jobbigt till slut att våga stå på sig... men det slutade bra... jag fick en annan ny maskin av ett annat märke... helst hade jag velat ha pengarna tillbaka för att handla av någon annan men det fick jag inte...
stå på dig
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 13:41   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har haft två maskiner och båda har krånglat. Den som jag har nu bytte de hela nålstången på efter att jag sagt att den inte fungera som den ska. Först trode de inte på mig men efter att en tjej provkört den under längre tid så byttes den, det blev bättre, men den är fortfarande inte helt bra.

Tillsaken hör att jag efter allt krångel har dragit mig för att använda täcksömmen vilket gjort att det dragit ut på tiden. Tjejen i butiken har kommit med en massa tips hur jag ska undvika hoppstygn eftersom det mest krånglat vid korsande sömmar. Tipsen har varit att slå ner på farten, öka farten, samt klippa bort sömsmånen på den korsande sömmen. Men i går så fungerade det bra på provbiten och sedan mitt på "slätmark" så blir det ett hoppstygn och då fick jag nog.

Senast redigerad av Alvan den 2005-03-11 klockan 13:46.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 15:58   #7
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
jag hade även problem med hoppstygn på täcksömmen på 936... det har jag sett andra som har klagat på okså. Verkar som den inte pallar med att köra över sömmar helt enkelt. De verkar ha haft fel ända från produktionen med de där maskinerna. Jag vet inte om det hjälper att köpa en maskin som har fyratrådar och täcksöm istället... de kanske tål lite mer användande
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 14:23   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för allt stöd!

Tjejen/butiken jag köpte maskinen från köper tillbaka maskinen med 20% avdrag . Jag är jättenöjd med det eftersom jag ändå har använt och haft nytta av 4-trådigasömmen m.m.

Nu har jag köpt mig en Pfaff 4862 isället. Den gick på 9900 kr men då fick jag ett paket med pressarfötter till där värdet för de tre fötterna i löspris är drygt 1700 kr. Så nu ska jag ut i syskrubben och packa upp paket.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 14:46   #9
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Re: Tack för allt stöd!

Citat:
Alvan skrev:

Nu har jag köpt mig en Pfaff 4862 isället. Den gick på 9900 kr men då fick jag ett paket med pressarfötter till där värdet för de tre fötterna i löspris är drygt 1700 kr. Så nu ska jag ut i syskrubben och packa upp paket.
*Gulp* Det var _väldigt_ dyra pressarfötter. Är pressarfötter verkligen så dyra?
Har du kollat vad de kostar i Tyskland? Hade en länk tidigare till ett ställe med priser ute på nätet.
Dittrich nähmaschinen
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 14:53   #10
eMeL eMeL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 24
Hej!

Hoppas den maskinen är bättre. Jag är också sugen på en sådan. Var köpt du den med pressarfötter? Det skulle vara kul att höra vad du tyckter om maskinen när du har provat den lite.


Marianne
eMeL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 15:23   #11
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag kan ha sett fel på någon av pressarfotspriserna, eftersom jag läste upp och ner i smyg.. Men en av fötterna är jag säker på och den gick på 340 kr och på den tyska sidan gick den på ca 300 svenska, så lite dyrare är det ju.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons