Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-29, 03:10   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Hjälp igen!!

Nu är det inga "sprätt-tips" som behövs utan lite annat.
Har köpt ett armband "in-the-hoop" från Embroidery Library som jag tänkta sy till ett av mina barnbarn. Nu trodde jag att man skulle kunna använda själva "armbandet" som mall och byta mönster i det lite som man ville, men jag kanske trodde fel.
Jag har Janome MC 11000 och programmet Customizer samt Digitizer. Att ta bort mönstret i armbandet (det stod Love och var ett par hjärtan) var inget problem. Skriva dit hennes namn var heller inget problem. Däremot då jag ville lägga ett annat mönster på varsida om namnet (i stället för hjärtana) som problemet började. Så fort jag öppnade ett mönster som jag ville ha på armbandet öppnade sig även en ny sida på skärmen (vet inte hur jag ska förklara).
Men sidan med armbandet försvann, så jag kunde inte placera mönstert i ramen på armbandet.
Ska man inte kunna byta ut mönster på detta vis eller är det något trix som jag inte förstår?
Köpte även ett flaskförkläde som jag hade hoppats att kunna "byta ut" mönstert på till lite olika. Kan någon berätta om detta är möjligt att göra??
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 09:05   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag har inte ditt program, men titta om du har ett val "Importera" istället för att "öppna" mönstret du vill ta in.
Annars kanske du kan "klippa ut" och kopiera i det nya fönstret och kopiera in i det där armbandet ligger. Brukar gå även om de inte kan vara öppna samtidigt (i en del program kan de det, i andra inte).
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 10:08   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Är det i Digitizer du öppnar mönstren, så ligger båda dokumenten öppna, fast sidan med armbandet hamnar bakom det som är aktivt (nyss öppnade). "Plocka" det du vill föra över (markera och kopiera) och växla fönster. Klistra in det i fönstret med armbandet.
Det går även bra att importera en design (den hamnar då ovanpå), med kommandot "Embroidery... Insert Design".
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-12-29 klockan 10:31.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 12:33   #4
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Tack igen!!!! Hur skulle man klara sig utan sysidans hjälp??
Ska genast in och göra som ni beskriver så kanske jag kan överlämna ett armband till nyår till tjejerna.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons