Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-20, 19:16   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Var köpa byxor i 20-serien?

Jag använder 20-serien och har förr köpt byxor hos Ellos och nu sist hos Wästgöta, postorder alltså.
Ellos har bytt modell och den är inte lika bra som den gamla och jag vill ju inte bara ha blåjeans så jag köpte svarta både hos Ellos och Wästgöta, men de är behandlade med något som gör att jag får svårt att andas. De senaste jag köpte hos Wästgöta luktade inget förrän efter första tvätten, då fullkomligt stank de av klor eller något annat starkt (men inte förrän efter ett par timmar) och jag var på jobbet och kunde inte byta förrän på lunchen, det blev trängre och trängre i bröstet. Nu har jag tvättat dem igen och de luktar bara svagt men jag vet ju inte hur de blir, om det var kroppsvärmen som utlöste det.
Lika var det med de svarta jag köpte från Ellos, förutom att de inte passade, så stank de.
En på jobbet sa att det ofta var så med svarta byxor.
Nu vill jag ha byxor men inte jeans. Men var ska jag köpa dem? Hos Lindex och KappAhl hittade jag inga som passade. Där jag bor finns inte 20-serien så postorder är bäst. Tacksam för förslag.
Den modell Ellos hade förut var suverän, den fanns i vanligt tyg också, suck.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-20, 20:36   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Cellbes är en variant, men det absolut bästa för stora kvinnor är Ulla Popken http://www.ullapopken.se
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-20, 22:22   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Tack för länken. Har aldrig hört talas om Ulla Popken vad jag kan minnas men nu har jag beställt kataologen. Ska kolla in Cellbes också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 08:12   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Du har Bon a parte också men om du googlar på stora storlekar så får du upp massor. Lycka till!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-22, 15:32   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Tack för länkarna. Nu har jag beställt Bonaparts höstkatalog, vårkatalogerna var slut. Jag har också sökt på nätet och det fanns som du sa massvis med storlekar, men mest "vanliga" inte D-serien men jag ska fortsätta att leta, någonstans måste det ju finnas.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-22, 15:54   #6
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
20-serien

Klingel har också en del i 20-serien.
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-22, 17:28   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Vet du hur Klingels storlekar är? Enl deras måttabell ska jag ha storlek 24 men de byxor jag har är i storlek 21.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-23, 22:13   #8
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Ann-Marie, tänkte tipsa dig om Gekås-Ullared men såg att du bor en bra bit bort...

Hursomhelst, kom på dessa också... utöver vad andra tidigare tipsat om:

www.falkenbergsnetto.se

www.alvsereds.se

Båda två är anrika postorderföretag men kanske inte lika stora som Ellos och de andra....

LYCKA TILL!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 14:30   #9
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hej
Tack för länkarna. Älvesereds kommer jag inte in på och hittar endast deras shop när jag söker men jag kommer ihåg att för länge sen fick vi deras katalog. Ska försöka igen sen.
Möjligen vi kommer till Ullared i sommar, vi är i Linköping en vecka så då blir det bara halva vägen till Ullared och maken tycker det låter frestande!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 14:58   #10
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Hoppas att du inte blir lika besviken som jag blev när vi var dit i maj!
Jag drar större storlek, tröjor i 48/50 och byxor 46. Jag hittade ingenting som passade! Tyckte att allt bara fanns i små storlekar: small och medium.. Fick bara med trosor och strumpor hem
Förut har dom haft en avd för oss lite större men den hittade jag inte..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 15:57   #11
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Just nu drar jag 21 i byxor men det är ju så svårt att hitta 20-serien i vanliga byxor. Jag är så kort så mycket i vanliga storlekar blir för långt i livet och så benen naturligtvis.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 16:45   #12
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
Jag glömde ju Axelsons. Där har jag köpt byxor i 20-serien. Deras 20-serie stämmer överens med Klingels.
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 18:39   #13
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag kollade in Axelssons hemsida och de finns inte någonstans i närheten där jag brukar vara! Typiskt! Men jag ska kolla där om jag kommer till Stockholm någon gång, jag är sällan dit, men om.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 18:48   #14
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Gekås har minsann kvar sin avdelning för stora storlekar - dom har bara flyttat runt allting i varuhuset

Och är du ute efter motsvarande strl. 21 så finns det en hel del kul.

För din gubbe finns det ju hur mycket som helst att kika på, ett måste att åka dit helt enkelt.

Det är kul att bara bo 3 mil därifrån, där finns vääääldigt mycket bra-att-ha-saker!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 18:59   #15
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
När vi var till Ullared, det blev några gånger i början av 2000-talet, så var vi till Skroten i Kinna också, rena himmelriket!
Jag hoppas vi kommer iväg dit i sommar (Ullared) enl dottern har de byggt ut ett par gånger sen vi var dit sist och har de min storlek så .............:-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons